mandag 5. september 2011

Mine beste loppisfunn hittil!


Dette vakre skapet kom jeg over på et loppis en høstdag for 5 år siden. Jeg hadde dratt med meg mamma, som alltid er like flau over min entusiasme og pågang fremst i køen av "gale" sjeler. Jeg hadde utstyrt henne med en kurv slik at jeg hadde begge hender fri, klar til å brøyte og lempe i kurven. Vel innenfor fant jeg altså dette skapet. Hakket for stort for kurven, men dog.. Jeg MÅTTE jo bare ha det! Jeg påstår ikke at det var lett å bære, men når jeg først finner noe jeg virkelig faller for, kommer det superkrefter jeg ikke har til daglig. Vi fikk omsider lempet skapet forsiktig på en tilhenger, og å transportere det hjem var i allefall ingen heksekunst. Problemet ble, for oss to damer, å få det inn i garasjen for oppussing... Men, etter en kjapp telefon til en FANTASTISK onkel, en vond rygg og et par knekte negler, var det klart. Skapet var i min garasje!
Det tok noen år før det ble satt i stand, men da vi flyttet hit for 2 år siden ble det mitt store prosjekt. Min mann var ikke bare en gang negativ til å ta med "det gamle slitte skapet" på flyttelasset, men flere... Men jeg fikk nå i allefall gjennom viljen min, og vi lånte 3 sterke kamerater og fikk det i hus. Nå pryder det gangen vår med jakker, vesker og sko. Og jeg vil påstå at det er mitt favoritt møbel :)
Og ps: 200 kroner, billig!

Dagen etter var jeg tilbake på samme loppemarked. Bare i tilfelle det var noe jeg skulle ha oversett dagen før, i min rus av begeistring over skapet :) Denne gangen alene. Og i ettertid ser jeg at det nok var like greit, for ellers hadde jeg vel ikke fått med meg denne skatten. Jeg hadde jo ingen barn på den tiden, ei heller en kjæreste, så jeg snek sengen ned i kjelleren til pappa bak noe annet "loppisskrot". Og sa ikke til noen at jeg var forut for min tid :) Og der sto den, frem til for et halvt år siden, når den endelig kunne taes frem og pusses.
Så da lille engelen vår kom til verden, var rommet klart, med nymalt seng og "God Natt" wallstickers. Veldig fornøyd! OG det måtte jo selvfølgelig litt erfaring til for at jeg innså at slike senger ikke er helt praktiske når babyen blir større og reiser seg i sengen... Men enn så lenge sover han i den. Så får den heller ta en pause, og komme til sin rett igjen når engelen blir større, og han forstår prinsippet med en liten trapp på siden ;)

2 kommentarer:

  1. Husker turen inn fra garasjen og inn i huset med det "vesle" skapet - hihi ;) Både det og skuvsenga er NYDELIG og passer deg perfekt! Tror jeg beholder min som den er - i orginal og litt slitt, men herlig herlig farge!

    SvarSlett