Viser innlegg med etiketten Hverdag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdag. Vis alle innlegg

tirsdag 31. januar 2012

What you see....

.....is a Hyundai!

Nå oppfører jeg meg nesten på kanten mot det maskuline. Men, vi har kjøpt ny bil og jeg har selvfølgelig en brusende glede over det. Ikke på linje med min søte mann, for han har virkelig ikke tenkt, snakket, drømt & snakket igjen om annet den siste tiden.
Så i går ble kontrakten signert, og om en uke har vi  (forhåpentligvis..) bilen i garasjen.

Det skal bli en ny verden med stasjonsvogn. Fra en liten, men høyst oppegående og trofast Peugeot, til en bil med bagasjerom som virkelig har plass til barnevogn, bakseter med plass til barnesete uten å måtte krølle knærne i førersetet og panoramatak med utsikt til stjernene, skal hverdagen mon tro bli litt enklere :)

Hvit i farge og med racer felger ( for det ville Gunnar ha) er vi snart på veien.

Og vi er i hundre!





(bildene er hentet fra google søk)

Kan forsikre om at dette er det eneste dere må lese om biler her, om så skulle være blir det av mitt lille vidunder; bobla mi Helmer. Men, han er mer som et klinodium å regne. Han er i allefall ingen vanlig bil :)

Klem!




tirsdag 3. januar 2012

I dag...

Har vært litt dårlig på blogginnlegg den siste tiden. Permisjonstiden er over, og nå preger ekstra plikter dagene våre. "Akutten" kaller og hverdagen er tilbake. Godt & litt vemodig på samme tid.

Å bli belønnet med en klem fra en takknemlig og god pasient, satte iallefall sykepleierhjertet i bevegelse igjen :) 
       Samtidig var det så hyggelig å være tilbake blant gode kolleger.

Lille minste i familien har begynt hos den fineste dagmamma`n, og det har gått over all forventning.  Han stortrives! Spesielt heldig er han som får leke med bestekompisen hver dag. Så med et skap fullt av nye leker, en å leke med og en stor krøllete hund, har han det som plommen i egget. Og de små bildene som kommer av to gode venner, gjør en stolt mamma om mulig enda stoltere.


Så i dag, da huset plutselig ble så stille, fant jeg frem albumet og tok fatt på den store haugen med bilder fra et stort og begivenhetsrikt år.
                                          KJÆRLIGHET!

Alltid har jeg elsket å sitte i timer med album. Klippe og lime, mimre og le. De beste øyeblikkene med venner, er når albumene kommer på bordet. Utrolig hva man har kledd seg i, og for ikke å snakke om de fantastiske frisyrene vi har hatt. Men, hva hadde vel de gode historiene vært uten bilder å legge til. For i hodene våre var vi jo de hippeste, men bildene lyver dessverre aldri.... Og tidene forandrer seg heldigvis hi hi :)

Så nå fortsetter jeg tradisjonen, for å huske de små øyeblikkene av Ola sitt første år. Til glede for oss, og til latter for ungdommer en gang i fremtiden :)




Håper det nye året har startet med latter og glede, selvom Emil trofast følger Dagmar`s spor og herjer rundt hushjørnene :)
God tirsdag!



fredag 23. september 2011

Veldig travel om dagen...

De siste dagene har jeg bare ryddet, ryddet og ryddet på plass. Og tro det eller ei, det gir meg MASSE energi. Er så utrolig deilig å få litt orden i huset igjen. Lørdag om en uke blir det garasjesalg her hos oss i Karlsebakken. Var helt nødt til å sortere litt, diskutere frem og tilbake med meg selv og bestemme meg for å selge unna mye av det jeg ikke trenger eller aldri får bruk for mer. Derfor stiller vi mannsterke neste lørdag. Og kanskje blir det boller og kaffe (om jeg rekker å være husmor oppi det hele ;) Hjertelig velkommen!

Da vi ryddet garasjen her om dagen, kom jeg over et bilde med paspatur. Jeg var helt for å kvitte meg med det, særlig fordi bildet usjenert viste en naken kvinnekropp. Og det egner seg dårlig med små barn i huset :) Men, så kom jeg til å tenke på et hærlig bilde jeg tok av Ola i sommer. Det tok meg 2 min. å forstørre bildet på fotoknudsen.no, og dagen etter var det på plass i rammen med paspatur. Nå henger bildet over sengen til Ola, og det ble så kult! Sjekk: