Viser innlegg med etiketten Bursdag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Bursdag. Vis alle innlegg

torsdag 16. februar 2012

Bursdag

Da er alle feiringer vel overstått.
Fine dager med fine mennesker.
Ola sovnet utslitt & jeg er fornøyd.



Jeg er så heldig å ha en veldig søt venninne, Lene, som er glassblåser. Og se hva hun hadde laget til meg i anledning Olas første bursdag. Cupcake med et lys, i glass selvfølgelig. Herlig!!

Etter noens ønske om oppskriften på gulrotkaken jeg til stadighet lager,
kommer den her (denne gangen eksperimenterte jeg med muffinsformer. Men, kakeform er vel & bra det òg):


Kakebunn
4 egg
3 dl sukker
2 dl planteolje
4 1/2 dl mel
1 teskje vaniljesukker
2 teskjeer bakepulver
1/2 teskje salt
1 teskje natron
2 teskjeer kanel
4-5 gulrøtter
1-2 dl grovhakkede hasselnøtter

Glasur
90 gram smeltet smør
2,5 dl melis
200 gram philadelphia smøreost (naturell)
2 teskjeer vaniljesukker
(noen dråper ferskpresset sitron setter en ekstra piff på glasuren)

Rasp gulrøttene, og bland ingrediensene.
Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 50 min.
(kortere steketid om du velger muffinsformer)


Bon appetit!







Lille store Ola. Opplever verden fra nye høyder.
Pyntet seg for dagen, med skjorte fra
 Zara kids & bukse fra I dig denim.
Med mikrofonen fra sin nye cd-spiller/karaokemaskin godt plantet i munnen, gir det en herlig blanding av Kardemomme by og høye barnelyder :)







Dag tre av 1 års feiringen. Barnebursdag med alt av papp.

Ola har på seg buksedress fra butikken 13,
og han har innført en ny trend med venstre pekefinger i venstre nesebor....

Nederst til høyre er det stille ETTER stormen ;)




Mange mange fine presanger.
Tusen takk alle dere søte!
(Unnskyld Emely, fra Ola. Mente ikke å bite deg i nesen :(





Duplo bondegård for store gutter :)
Nostalgi med cd`er fra barndommen.
KAOS av leker & fornøyde barn :)
God natt!




tirsdag 14. februar 2012

Vår vakre ett åring!

Et år har gått. Det beste & mest innholdsrike i vårt liv.
I morgen blir lille Ola ett år, og det feires stort tre dager til ende.

Nå er det kakebaking og forberedelser på tapetet.

Melon er kjøpt inn til Ola & Trym,
og jeg gleder meg omtrent like mye som han ville ha gjort, hvis han hadde visst :)



Med koselig besøk fra Stavanger i helgen, fikk Ola en før-bursdagspresang av farmor & farfar.
UGG i str. 24.
Skjønne skjønne!
Litt store enda, men til høsten blir det toppers å møte kjølige dager med nye UGG`s :)



God kveld!

tirsdag 31. januar 2012

What you see....

.....is a Hyundai!

Nå oppfører jeg meg nesten på kanten mot det maskuline. Men, vi har kjøpt ny bil og jeg har selvfølgelig en brusende glede over det. Ikke på linje med min søte mann, for han har virkelig ikke tenkt, snakket, drømt & snakket igjen om annet den siste tiden.
Så i går ble kontrakten signert, og om en uke har vi  (forhåpentligvis..) bilen i garasjen.

Det skal bli en ny verden med stasjonsvogn. Fra en liten, men høyst oppegående og trofast Peugeot, til en bil med bagasjerom som virkelig har plass til barnevogn, bakseter med plass til barnesete uten å måtte krølle knærne i førersetet og panoramatak med utsikt til stjernene, skal hverdagen mon tro bli litt enklere :)

Hvit i farge og med racer felger ( for det ville Gunnar ha) er vi snart på veien.

Og vi er i hundre!





(bildene er hentet fra google søk)

Kan forsikre om at dette er det eneste dere må lese om biler her, om så skulle være blir det av mitt lille vidunder; bobla mi Helmer. Men, han er mer som et klinodium å regne. Han er i allefall ingen vanlig bil :)

Klem!