Viser innlegg med etiketten Lampe. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Lampe. Vis alle innlegg

fredag 16. september 2011

Jeg hang den på kjøkkenet jeg...

Jeg fikk plutselig ånden over meg og en knakende god ide! Jeg fant frem pussepapir, trelim og la engel for en formiddagshvil, så satte jeg i gang.. Lampen ble nydelig! Etter 1 1/2 time (tenk at han til og med sov så lenge!) var den ferdig. Da hadde jeg pusset og gnidd hver lille krok, og de krokene jeg ikke kom til gjør bare en ekstra liten piff på sjarmen. Så dro jeg og fikk tak i nye, og visstnok "lune" iflg. damen bak disken, pærer til lampen. Og slik ble resultatet:




Nå henger den på kjøkkenet, og gir en.. ja riktig lun stemning. Og jeg er veldig fornøyd, Gunnar passe fornøyd, hehe. Men han ble dog positivt overrasket da han kom hjem fra jobb ;)

Arvegods



Denne lysekronen er arv etter oldemor og oldefar, fra den gang de giftet seg. D.v.s. at lampen er fra 1920. Jeg har igjen fått den av min mormor. Den har stått en tid lagret på loftet her, og nå som vi pusser opp og er i rydde/salg/kastemodus, hadde jeg store planer om å selge den på finn.no. I den forbindelse, børstet jeg støv av den, testet om lysene fungerte og tok bilder av den. Men så slo det meg at lampen egentlig er litt lekker. Ved første øyekast trodde jeg ikke det var min type lampe. Jeg så for meg at den hørte hjemme i en mørk hytte eller et overmøblert hjem med mørke furuvegger, men på kjøkkenbordet, med hvite vegger rundt, begynte jeg å like denne lampen. Så nå lurer jeg på å henge den i trappegangen opp mot annen etg., om ikke annet, bare sjekke hvordan den vil ta seg ut der. Gunnar grøsset selvsagt på ryggen og bare ristet på hodet da jeg sånn helt enkelt la ideèn min frem i en bisetning, og han helte mye mer i retning salg på finn. Men, jeg faller lissom ikke til ro med å selge den riktig enda, for det KAN JO HENDE den blir fin der oppe. Det eneste av oppussing lampen trenger er å lime på den ene "armen", og det skal jeg få til med en liten slant trelim. Samt skifte noen pærer, og det skal jeg også klare. Gøy å ha et så gammelt staselig arvegods i huset sitt :)

Men, jeg må nok henge den opp når Gunnar ikke er hjemme...