fredag 16. september 2011

Arvegods



Denne lysekronen er arv etter oldemor og oldefar, fra den gang de giftet seg. D.v.s. at lampen er fra 1920. Jeg har igjen fått den av min mormor. Den har stått en tid lagret på loftet her, og nå som vi pusser opp og er i rydde/salg/kastemodus, hadde jeg store planer om å selge den på finn.no. I den forbindelse, børstet jeg støv av den, testet om lysene fungerte og tok bilder av den. Men så slo det meg at lampen egentlig er litt lekker. Ved første øyekast trodde jeg ikke det var min type lampe. Jeg så for meg at den hørte hjemme i en mørk hytte eller et overmøblert hjem med mørke furuvegger, men på kjøkkenbordet, med hvite vegger rundt, begynte jeg å like denne lampen. Så nå lurer jeg på å henge den i trappegangen opp mot annen etg., om ikke annet, bare sjekke hvordan den vil ta seg ut der. Gunnar grøsset selvsagt på ryggen og bare ristet på hodet da jeg sånn helt enkelt la ideèn min frem i en bisetning, og han helte mye mer i retning salg på finn. Men, jeg faller lissom ikke til ro med å selge den riktig enda, for det KAN JO HENDE den blir fin der oppe. Det eneste av oppussing lampen trenger er å lime på den ene "armen", og det skal jeg få til med en liten slant trelim. Samt skifte noen pærer, og det skal jeg også klare. Gøy å ha et så gammelt staselig arvegods i huset sitt :)

Men, jeg må nok henge den opp når Gunnar ikke er hjemme...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar