Viser innlegg med etiketten Gjenbruk. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Gjenbruk. Vis alle innlegg

mandag 16. april 2012

Før & etter

Hadde nylig prosjekt-syskrin,
og forsto raskt at jeg måtte skru fra hverandre hele skrinet.
Det gjorde jobben betydelig enklere.
Jeg er kjempe fornøyd med fargevalget.
Baby-turkis kalte hun i butikken den.
Og det passer jo toppers for meg som for tiden lever i en babyboble :)

Fargekode: 
Denne gangen ga jeg Beckers en sjanse.
Helt optimal maling, og litt billigere enn Jotun.
Versjonen denne gang er Elegant aqua lackmaling matt.
NCS S 0515-B50G.




Da jeg allerede var i gang,
fikk det gamle trauet et strøk drivvedbeis fra Jotun.
Følte det kjedelige treverket ikke passet til så mye annet en søte babybilder.
Nå er det mer dekorativt,
og med blader oppi står det fremme i annen etasje.


I morgen skiftes den gamle stolen i stuen ut, men den nye (gamle) gyngestolen til pappa.
En hyggelig jente fra Østfold skal gi den et nytt hjem.
Liker at tingene mine får det godt ;)

God kveld til dere alle!

tirsdag 10. april 2012

Nye prosjekter

Etter en innholdsrik påske med båtsalg,
og lange turer i solskinn,
var påsken brått over,
med jobb og ruskevær i vente.

Egentlig litt hyggelig med striregn også synes jeg.
For med telys i vinduene og inneprosjekter,
er samvittigheten på topp :)

Solgte den gode gamle lesestolen min på finn i dag.
Etter mange gode år,
byttes den ut i noe nytt.
Er i ferd med å arve en diger gyngestol av pappa,
jeg tenkte å sette i stand i en fin farge.
Trenger litt enkel fornyelse i hverdagen :)


Er også i gang med omrokkering i huset.
Synes rett & slett det er for ille å la det nye lille rommet i annen etasje forsvinne helt i klær og rot.
Nå blir det gjesterom.
Og på sikt vil Ola overta det gamle gjesterommet med bedre plass til alle lekene som stadig strømmer på.
Kjenner at stuen ikke er en egnet plass til
Fisher Price, baller, klosser og alt som morer en liten tass.
I allefall ikke alt på en gang ;)

Så nå er rommet ovenpå ryddet,
og imorgen kommer den nye rullegardinen i lin fra Home & Cottage opp.




Har brukt de siste kronene før lønning til en (på arket) skjønn farge i lys turkis.
Imorgen begynner jobben å gi det gamle syskrinnet fra loppis ny glød.
Fantastisk!
Ble rastløs av null prosjekter,
så nå er jeg i gang igjen.

God natt med regn på ruta!



mandag 12. desember 2011

Ny glød over gamle kasser....


Da jeg for tiden har lagt min elsk på drivved beisen, ga jeg like gjerne de gamle bruskassene et beskjedent strøk. Kassene fungerer til daglig som oppbevaring av leker under trappen. Men, med en taustump forvandles de innimellom til en riktig morsom "bil", til Olas elleville glede :)






I dag har vi vært på en snarhandel i Sverige. Smør sto på øverst på huskelappen. Blir like imponert hver gang over nordmennenes oppmøte & engasjement.. For et folk! 
Når det senere viste seg at vi var tre biler fra samme familie, uavhengig av hverandre og på samme dag (!), viser vel det bare at vi føyer oss inn i rekken av engasjerte nabohandlere :) Fornøyd sitter vi igjen, en del kroner fattigere, men allikevel har vi jo spart SÅ MYE!! Vi er rare da norskene & søte. 
Takk Sverige :)

fredag 18. november 2011

Jeg hadde en gammel tallerkenhylle stående i garasjen. Fant den på et loppemarked hos en dame i Høyjord for en tid tilbake. Jeg fantaserte om å sette den i stand, og henge den på rommet til Ola når han blir større, til oppbevaring av små duppeditter. Men, i det tempoet den lille karen har, har jeg innsett at det både er uansvarlig og lite barnevennlig med tanke på de tunge skuffene. Så nå er den forvandlet til en sysaker-hylle. Stående i høyden, langt unna små barnehender.


Jeg malte den i samme farge som bordet. Arbeidet var tidkrevende, men jeg gledet meg til hvert nye strøk. Alle de små rommene ble møysommelig dekorert i fargen som ser ut til å ha blitt min nye favorittfarge denne høsten (S 8000-N). Noen av skuffene skjulte små røde lokk. Jeg snudde skuffene slik at lokkene vender ut, og på den måten synes jeg det skaper liv i det mørke.



Det mangler dessverre to skuffer i hyllen, men her er ideell plass til oppbevaring av sakser, blyanter og andre lange redskaper som ikke får plass i skuffene.
Har vært på systol jakt i dag, og det tar visst tid å bestemme seg her ;) Men, stolen skal iallefall ha et lyst utseende og friske opp den lille kroken.

tirsdag 15. november 2011

Gleder meg til å vise frem mitt nye og snart ferdigstylede sybord. Imellomtiden, mens malingen tørker (så på boksen da jeg kom hjem at den var overmalingsbar etter 16 timer! Kjære vene, trodde det var 
80-talls!!) kommer et lite innslag fra soverommet vårt. Den ene veggen er malt i en spennende italiensk sølvfarge, som glitrer når solen skinner inn. 

lørdag 3. september 2011

Unik tallerkenhylle fra bruktbutikk

Denne tallerkenhyllen kom jeg tilfeldigvis over i en ny og svært omfangsrik bruktbutikk i Tønsberg. Jeg falt for den umiddelbart, og elsker fargen og slitasjen som bærer preg av mange år på veggen i et gammelt herskapelig hjem. Den var ikke videre lett å transportere, da jeg var på tur med barnevogn, og jeg så ingen annen mulighet enn å legge den på tvers over vognen. Antagelig et snodig syn for forbipasserende, men hva gjør man vel ikke for unike skatter :)
Utfordringen ble å overbevise min snille mann hvor fint den ville passe på veggen akkurat der hans maleri hang... Da han sa at den sikkert ville bli fin når jeg fikk malt den hvit, så jeg ingen annen utvei enn å henge den opp når han var på jobb. For jeg kunne jo rett og slett ikke male bort denne nydelig fargen. OG det er jo lettere å få tilgivelse enn tillatelse... Så nå henger den der, en perle for øyet, og den er for lengst godkjent og tilgitt ;)