mandag 29. oktober 2012

På tampen av sesongen...

Snart er en kreativ loppis-sesong over,
og jeg kan senke skuldrene igjen og la lørdag morgen være litt mer harmonisk for familien.
Men, for en superduper sesong det har vært!
Sitter igjen med MASSE fine skatter :)
I tillegg har jeg fått søsteren & nevøen min hektet.
Og med mamma som barnevakt for skjønne gutten min,
har det blitt en ny familietradisjon med loppis på lørdag formiddag.
Veldig veldig hyggelig,
og ufattelig moro!

Så nå er det julen som blir hobby fremover.
Har allerede gjort mange gode julegave innkjøp,
og så smått begynt med innpakkingen.
Koser meg med det på kveldstid :)

Siste loppis på programmet meg bekjent ,
er neste helg.
Deretter blir det loppisdvale frem til våren viser seg.
Og da er det to bebisser å ta med på moroa ;)



Bilde av Carl Larsson fra et loppis i Stavanger forrige helg.
Med en kjedelig treramme,
ble bildet nytt med hvit ramme.
10 Kroner.
Henger nå på barnerommet.



Vintage barneleke til å skyve foran seg.
Poppis for min lille.
Loppis i Stavanger, 5 kroner.



Vintage barneklær fra loppis i Tønsberg denne helgen.
Etter endt dagvakt på sykehuset rakk jeg så vidt innom før stengetid,
og lykken var på min side...
Det var levert inn en hel eske med vintage barnetøy rett før min ankomst,
og jeg kunne smilende gå derfra med den gode "kupp-følelsen" i kroppen.
Ola fikk en liten lekelarve med lav lyd :)








Søndag før aftenvakt rakk mamma, Ola & jeg en tur opp til Høyjord for et loppisbesøk.
Her fant jeg et gammelt, høytidelig nattbord.
Det skal pusses & males med tiden.
Men, ligger faktisk enn så lenge i bagasjerommet på bilen...
Derfor bilde en annen gang.

(Og ps; om du lurer på hvor min mann befinner seg alle disse lørdagsformiddagene,
så er det hjemme eller på jobb. Han deler nemlig ikke den like store entusiasmen som meg,
men han er alltid snill når jeg kommer hjem med ditt & datt.
Og synes faktisk innimellom at jeg gjør noen fornuftige kupp :)

God kveld alle!



4 kommentarer:

  1. Oj så mye fint Tonje!! Vet du om noen neste helg eller er sesongen over for i år?

    Klem fra super-loppa ;)

    SvarSlett
  2. Hei du :)

    Jeg tror det skal være i messehallen til helgen, ikke sett noe annonsert i avisen enda, men jeg satser på ryktene ;)
    Det er vel kanskje siste for i år.. Lykke til med fangst!
    Klem

    SvarSlett
  3. Ok. Får håpe på det... Send meg en pling hvis du får det bekrefta da, kanskje vi sees ;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Loppis i messehallen fredag, lørdag & søndag :) nå er det bekreftet! Hihi, gøy :)

    SvarSlett