lørdag 13. oktober 2012

Travel loppisdag...

Denne helgen var det virkelig en mengde av diverse marked.
Jeg valgte å starte dagen på de to minste loppisene.
Klok av erfaring,
styrte jeg unna folkemengden i den største idrettshallen kl. 10.00.
Slik kunne jeg i fred & ro kose meg på alle de 3 loppisene jeg var innom,
 uten altfor mye dytt & knuffing.

Og her er noe av det jeg fant:


En gjeng sandkakeformer.
5 kroner for alle.
Kjøpte en mengde på en bruktbutikk rett før jul i fjor,
og dekorerte julebordet med sandkakeformer & telys.
Kjempe fint!
Ga også bort en liten haug til søsteren min som ekstrapresang til jul i fjor,
hun elsker de!



Disse 12 telysholderne med stjerner,
lå pent nedpakket i 6 små esker.
I tankene mine kunne de bli fine på et julepyntet bord.
Jeg bød 20 kroner for alle.
Men, den søte jenta bak bordet sa;
"Nei, du kan få de for 10 kroner du".
Søt!



Glassengler med minner fra barndommen.
Disse søte små har jeg vokst opp med.
De er jo julen for meg :)
Uten et skår fikk jeg de for en femmer totalt.


Denne retro kjøkkensaken har jeg i turkis fra tidligere.
Fikk den med på et av kjøpene, 
og slo til :)



Brødkrukke??
Allikevel, veldig fin,
KJEMPE tung.
Og den kan sikkert brukes til noe kjekt...
30 kroner.


Xylofon til det lille barnet mitt.
Fant dessverre ikke de to trepinnene som hører til. 
Men, en hammer gjør visst vel så god nytte.
Og kanskje dukker det opp et par pinner ved neste loppemarked...
5 kroner.


Poppis leke.
Ser ubrukt ut og 25 kroner!
Det er så utrolig koselig å glede han lille med små kupp.
I tillegg morer han seg alltid i "lekeavdelingen"med mormor på loppemarked ;)
(Moren suser rundt med trofast barnevakt, hihi).



Og så var det denne fantastiske barnesengen!
På et loppemarked inn en vei jeg aldri har befunnet meg før,
kom jeg over den.
Egentlig til 500 kroner,
men etter litt pruting var handelen i boks på 300 kroner.
Inkludert frakt hjem på tilhenger!
For en service!

Denne er nå tiltenkt Ola når han blir litt større.
Foreløpig vil den stå i fred på babyrommet.
Litt upraktisk å starte et oppussingsprosjekt med stor mage :)
Tenker den hvit i fremtiden,
med små detaljer av et slag.
Ola er allerede entusiastisk :)

Dette var noen av dagens funn.
Fant også en hel del fine ullklær som allerede ligger i vaskemaskinen.
Etter å ha fått et barnehagebarn,
har jeg innsett hvor superdupert ull er!
Og dyrt....
Så med strøkne ullplagg fra loppis er det penger å spare også her :)

God lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar