fredag 9. september 2011

Jeg dro på shopping med en liten slant penger, og SE hva jeg fant....




Dette utrolig skjønne babypleddet fant jeg hos Fretex i går, til 129 kroner. Blått på den ene siden og hvitt på den andre, ubrukt og møysommelig brettet sammen. Det var visst en søt gammel dame som hadde vært innom med det, samt et par lignende pledd i rosa til jente. De var til salgs i hennes butikk en gang for en tid tilbake. Men nå som butikken var borte, ville hun heller gi de til et godt formål. Perfekt i vognen til kjølige høstdager :) Og har du en gutt, skynd deg, det var et igjen!


Denne retro-sparkedressen i turkis var på salg hos butikken TRETTEN. Den hang på et stativ til 20%, og jeg betalte hele 16 kroner for den.



Kjolen er kjøpt for en stund siden, da jeg enda ikke visste at Ola ble Ola (...), hos Blåkors butikken på Stensarmeèn. En unik kjole for 50 kroner. Detaljene på kjolen er nesten ikke til å finne lenger. Kjolen er i silke, og svært godt ivaretatt. Den hadde en liten flekk øverst på kragen, men med litt Vanish, forsvant flekken uten å sette et eneste spor av skygge. Og kanskje kommer det en prinsesse en dag, som vil smette inn i kjolen med en sløyfe i lokkene ;)


Nok ett Fretex kupp! 39 kroner og fantastiske pastellfarger. Jakken er i tykt fløyelstoff, og med hette og detaljer i myk kordfløyel. Utmerket utover høsten!


Dette knallkjøpet er fra et loppemarked i Wilhelmsen hallen. Kan tro jeg brøytet meg vei da jeg oppdaget et mintgrønt bukseben i mengden av klær! Og SÅ fantastisk, skikkelig retro 80-talls! Gunnar fikk nesten kaffen i halsen da jeg kom hjem med denne herlige bobledressen. Ikke bare er den mintgrønn, den har også små rosa kantbånd, som forsterker den ordentlige 80-tallslooken! Om den egner seg på en liten gutt kan jo diskuteres, men det skader jo ikke å sjekke om han kler den ;)


Og det herlige er; den er fra H.M. Hvem kaster noe sånt??


Fretex! Endelig, guttegrønn slitesterk snekkerbukse i kordfløyel. 5 kroner.... Passer Ola perfekt. Dessuten, meget godt egent til krabbing.


Hvor nydelig er ikke denne? Også fra TRETTEN, og den kler små gutter med feks. en hvit skjorte inni. Ola er SÅ skjønn i den!


Denne buksedressen er fra Moonkids, og er helt genial! Fretex nok en gang og jeg ga 10 kroner for den! Den sitter så perfekt på babykroppen, skikkelig 70-talls med festlig sleng i bena. Mangler bare et par for store solbriller.. Men, med en stor sommerhatt blir stilen allikevel suveren!


Dette er en hjemmestrikket buksedress i et blå/turkist garn. Kanskje fra en gammel bestemor et sted? Og hun skulle bare visst at den fremdeles er i bruk :) 


Denne olabuksen fant jeg på et loppemarked i Messehallen til 2 kroner. Den er av merket Replay, og i en slitt "utvasket" modell. Skikkelig i vinden for tiden. Litt for stor til Ola enda, men om ikke lenge kan han ha den på med feks. en tøff skjorte til :) Knallkjøp!


Body fra Brurbakken. 2 kroner i Messehallen. Fremstår som ny, ikke en flekk å bemerke, billig vil nå jeg si.


Nok en skjønn kjole fra Blåkorsbutikken til 50 kroner.


Denne bobledressen er fra Fretex. Husker ikke prisen, for jeg kjøpte den sammen med en haug av andre ting... Men, garantert ikke dyr og super utover høsten.


Og så litt til mamma`n. Denne jakken hadde lappen på da jeg fant den på Fretex. 139 kroner. Jeg ser for meg at den vil passe utmerket til en sort kjole på et julebord eller til andre festlige anledninger. Ok, så er det kanskje ikke en jakke alle ville tatt på seg, men jeg elsker slike litt spesielle prikker over i`en ;)


"Kjolen direkte fra 50-tallet". Denne handlet jeg på en bruktbutikk i Horten, som dessverre er nedlagt i dag. Med en tur innom symaksinen passer den perfekt! Slike funn er helt spesielle, og man treffer garantert ingen på festen med lik kjole!

Ønsket med dette innlegget, er å vise at flotte klær ikke nødvendigvis trenger å være dyre. Et årvåkent øye, interessen og enkle syferdigheter, mer skal det ikke til. Og er man ikke så flink til å sy kan man, som i mitt tilfelle, tilbringe en ettermiddag hos mamma`n sin eller en annen god fingernem person.

2 kommentarer:

  1. Så utrolig masse fint, Tonje!!! Det må jeg si :) Du har et veldig godt øye, virkelig! Skal begynne å ha mer fokus på avdeling for klær når jeg er innom loppis og freetex framover - absolutt!

    SvarSlett
  2. Inspirerende :) Holdt på å sette tyggisen i halsen ved synet av den turkise, artige bobledressen he he Men han bærer den nok med stil. Uansett godt minne fra barndommen vår :) Artig blog- håper du fortsetter LIKE IT. :D

    SvarSlett