søndag 11. september 2011

Fant ingen loppemarked denne helgen, men jeg kom da over et par garasjesalg.

Var litt skuffet over null aktivitet på loppe fronten denne helgen, så håper på noen store innholdsrike neste helg. Men, jeg lette nå igjennom avisen, fant et par garasjesalg og tok med mamma, søster, nevø og lille engelen på tur. Fant tre stykker, men det siste var det desidert merkligste. En eldre herre hadde solgt huset sitt, til fordel for et mindre og mer eldrevennlig sted å bo. Han hadde ikke bare åpnet garasjen sin, men folk snuste rundt i hele huset hans! Stakkars gamle mannen, i mine øyne ble det å tråkke over den private sfære. Folk gikk rundt og pekte på tingene hans og lurte på om ditt og datt var til salgs. Og mannen svarte så godt han kunne. Personlig følte jeg for å holde meg til garasjen, der han heldigvis hadde god hjelp fra en hyggelig dame, antagelig datteren sin. Så jeg endte opp med en nesten ny, 8 trinns lang gardinstige. Kjempe kjekk når hekker og busker skal trimmes før vinteren. 200 kroner måtte jeg betale, men slike stiger er adskillig dyrere i butikken. Så jeg følte meg stolt og heldig da jeg kunne gå fra salget med stigen i hendene. Like stolt følte jeg meg kanskje ikke da jeg forsto at vi fikk et transportproblem med denne kjekke stigen. Men, med en snill nevø på 15 år og litt svekket stolthet fikk vi båret stigen den lille kilometeren hjem. Ikke så rart at vi ble stoppet på veien av en polskregistrert bil som lurte på hvor garasjesalget var, hihi. 


Jeg ble så begeistret da jeg kom over disse barnestolene i tre på et gårdsmarked i Andebu. Nå mangler jeg bare et lite bord, så har Ola sitt eget lille hobbyhjørne på barnerommet. Tenker å friske de opp med en artig farge (tar gjerne imot fargetips!), og se om jeg klarer å bevare de søte Ole Brum motivene. 



Denne gamle brus (øl?) kassen fant jeg på samme marked i Andebu. Fin til oppbevaring av blader eller andre ting når annen etg. endelig står ferdig.


Fant et par godt behandlede krimbøker i Stokke. 10 kroner per. stk.

Fornøyd med helgens fangst. Gleder meg til neste helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar