søndag 4. september 2011

Helgens loppefunn :)

Denne søte lampen kom jeg over på et loppis på Nykirke. Jeg ga 15 kroner for den :) Hva folk kaster!!??  Jeg hadde gullet mitt på magen i bæresele og var derfor litt hemmet i full skattejakt, men det er jo egentlig det å bøye seg som er vanskelig. For gud bedre så skjønne folk er med å være behjelpelige... Svært fornøyd da jeg kom hjem og så hvor fint lampen passer, sukk, veldig fornøyd!


Denne Stokkestolen fant jeg på auksjon på Slagen samfunnshus for noen helger tilbake. Stokkestol er dyrt, men ikke på loppis! 300 kroner fikk jeg den for, og med litt maling (S 1502Y, halvblank) ble den akkurat slik jeg så for meg! Navnet er bestilt fra veggdekor.no. Dog tok det fire uker og litt mas fra min side før navnet lå i postkassen, men jaggu bedre sent enn aldri :) Svært fornøyd med resultatet! Gleder meg til å ta den i bruk.


Disse eggeglassene måtte jeg jo bare ha.. Men, trenger jeg de? Egentlig ikke, men jeg kunne ikke la være. Gud så gøy det er med loppis!! Hihi.


Turkopper i plast! Jeg har jo fått barn :) Også så skjønne farger. Nå blir det snart tur i skogen en deilig høstdag. For det er jo viktig å lære barna å like naturen, og da må mamma og pappa være godt forberedet! 10 kroner for alle, ikke gæ`ærnt.


Også inne-crockett-sett da gitt, visste ikke at det fantes en gang!! Men, jaggu gjør det det. Flaks at vi har en meget slitt parkett i stua, der skal alle barn få utfolde seg fritt. Crockett hos oss om 2 år, velkommen venner og kjente! 5 kroner på loppis i Horten:)




Pappa-kopp, det var Lille Venn som plukket den ut... Hihi, iallefall kan jeg late som. Den skal fra nå av stå på jobben til mannen min som fast kaffekopp, og jeg er sikker på at den vil slå alle de andre koppene på avdelingen. For et unikum! Hmmm, 10 kroner.




Barnekopp fra Figgio og "dekoren er tegnet i samarbeid med Trygg Trafikk." Ikke ett skår å anmerke, en unik liten skatt til bare en femmer.


Dyp og flat barnetallerken i plast, 5 kroner for begge. Normal slitasje, men etter en runde i oppvaksmaskinen passer de jo utmerket til havregrøt. Også knuser de jo ikke når de i et uoppmerksomt øyeblikk blir vippet over av små barnehender ;)



Også var det denne da, bønnekutteren fra tilbake i tid. Mintgrønn, og perfekt som dekorasjon på en hylle et sted i huset. Jeg prutet den ned til 20 kroner. De ønsket 50 kroner, men på søndager er det alltid rom for litt pruting. Så flinke de var i gamle dager, vi har litt å lære av vår gode forfedre :) Alt er så lettvint i dag....



Dette trauet kjøpte jeg fra en låve hos en eldre dame i Høyjord for en tid tilbake. Jeg fant annonsen på finn.no, så jeg tok med meg engelen min i bilen og tok turen. Damen var gjestfri og introduserte meg for alle sine oppsamlede lopper gjennom 40 år!! OG det tok faktisk litt tid.. Men jeg følte meg virkelig priviligert! Vi pratet om løst og fast, mens hun geleidet meg gjennom diverse tidsepoker og skatter. Da jeg fant dette trauet, som var etter hennes far, falt jeg nok en gang umiddelbart. Hvor fint ville ikke det bli på et fotografi med lille engelen min oppi?? Jeg smilte hele veien tilbake til Tønsberg, vasket det da jeg kom innen for døren og startet fotograferingen. Det ble over all forventning! Skjønt!! Babybilder i trau kan anbefales! Nå gjenstår bare kreativiteten ifht. hva annet fint trauet kan brukes til mellom fotograferingene ;) Tar gjerne imot tips!

3 kommentarer:

  1. Så fin blogg! Blir spennende å følge med på videre! Du er så flink til å se mulighetene i alt gammelt! Også vært i Høyjord da, gitt! Skulle gjerne visst navnet på gården og den damen... nå er jeg litt usikker påhvor stort trauet ditt er. Ser du har lagt et saueskinn i det...Jeg har flere trau og er ganske så glad i dem. MEn de er ikke større enn at dem fint får plass på et bord. Bruker dem ofte til fruktfat, eller som fat til rundstykker/brød når vi har gjester. For 20 år siden var det så populært med tørkede blomster. Da sendte jeg et av trauene til blomsterlåven i Fon og fikk det tilbake dekorert med blomster. Har ikke dette lenger nå, men kanskje det går an å ha annen pynt i det?

    Klem fra Karin

    SvarSlett
  2. Takk for tips Karin :) Og veldig hyggelig at du liker bloggen min! Klem fra Tonje

    SvarSlett