Viser innlegg med etiketten Innredning. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Innredning. Vis alle innlegg

mandag 8. april 2013

Tilbake enda rikere

Hei alle som fremdeles titter innom :)

Etter en laaaang pause, er jeg tilbake!
Dagene flyr med to vakre barn i huset,
og tiden brukes selvfølgelig mest til mine to små.
Det er en helt ubeskrivelig følelse å være mamma til to,
føler meg veldig rik!


Ane er en snill liten pike.
Noen ganger litt overkjørt av storebror,
som er svært stolt av lillesøsteren sin ;)
Nå er kveldsrutinene godt innført hos minsten,
og vi voksne har noen timer på kvelden til ting og tang som er forsømt.

Rett før påske var vi med henger i Oslo og hentet vårt nye skap fra Englesson,
helt vakkert!
Den gamle sjenken solgte jeg til en hyggelig familie i Sogn med bloggen:

Stuen ble som ny & jeg er kjempe fornøyd!



Og med loppis sesongen i gang,
finner jeg jo alltid litt tid... ;)



Disse uglene i perfekt stand fikk jeg for 20 kroner.



Vintage 80-talls sparkebukse :)




Vintage babystol fra da jeg var liten,
i helt topp stand og for 30 kroner.


Vinballongen fra Mormors kjeller i Tønsberg har skiftet ut grenen med en lyslenke...

Det nye jenterommet står ferdig malt.
I egghvit, har rommet fått en vegg med en svak lilla farge
(har for tiden en kjærlighet for lilla...).
Den rosa rislampen er fra Ikea.

Den gamle sengen skal om få måneder inntas av Ola,
som begynner å bli stor gutt.
Den ble kjøpt på loppis i høst.
Har malt den i en svak grå farge og limt på teksten "love" på sengegavelen.
Tipper det blir mer opp av sengen for spørsmål etter leggetid,
med et sengegjerde det er lett å hoppe over ;)




Håper du vil fortsette å kikke innom :)
Ha en finfin kveld!
Klem











torsdag 25. oktober 2012

Kofu fra Maxbo

Vi har nytt late dager i Stavanger
og det har derfor vært stille herfra en stund.

Så nå tenkte jeg å reklamere for vår nye lampe fra Maxbo som kom i hus for noen uker siden.
Lampen; Kofu.
Superfin & ikke for dyr
(rundt 500 kroner).



God torsdag & snart helg :)


tirsdag 25. september 2012

Ny sofastol og fin fin ammekrok :)

For en tid tilbake hadde jeg en skikkelig opprydning her hjemme,
og solgte blant annet den gamle lenestolen fra loppis.
En søt jente fra Østfold kom hele veien over fjorden for å sikre seg vidunderet :)
Så i noen måneder nå har kroken stått tom og stusslig.

Så i en slags før-baby presang av snille mannen min,
fikk jeg velge ut et nytt tilskudd til det ensomme hjørnet.
Og da vi begge falt for denne utrolig behagelige halvannen seteren hos Home & Cottage,
var det ikke noe å lure på.
En uke senere sto sofastolen i stuen!

Jeg ser at jeg absolutt burde ha strøket trekket før vi slet oss i hjel for å få det på.
(Lille Ola var nemlig opp og ned og ut og inn av sofaen under prosessen, 
sammen med et titalls smokker og noen leker...).
Og med stor mage er alt liksom litt tiltak om dagen,
så da lurer jeg:
går det an å stryk rett på sofaen mon tro??
Det ville vært så mye enklere :)
Tenker jeg prøver på det...

Så her er den altså.
 Vår nye kjempe koselig 
lese, amme, slappe av, ikke gjøre noen ting krok,
med vår supermyke nye sofastol.
Igjen god service hos Home & Cottage :)




I mørket blir det liksom så koselig stemning...
Men, ikke så lett å få fanget på foto av en amatør ;)

Ha en koselig dag inne i gråværet :)

tirsdag 29. mai 2012

Smartphoto

I dag kom det en blid og hyggelig postmann på døren med en pakke fra Smartphoto.
Et lerret i 40 x 60 med bildet av Ola.

Vi ble over oss av begeistring.
Bildet ble så nydelig.
Nesten som tatt hos fotografen,
bare at i dette tilfellet er bildet tatt av en snill hobbyfotograf, nevøen min Håvard.
Han har tatt bildet,
redigert det og til kun 439 kroner fikk jeg det altså på lerret hos Smartphoto.no.

Kjempe fornøyd :)





tirsdag 1. mai 2012

Gjesterom der oppe

Med Gunnar på vakt & lille turbo i seng,
er jeg i full sving med å innrede vårt nye gjesterom i annen etasje.

Skjønner at jeg ikke kan love svale sommernetter her oppe.
For etter en vakker & varm 1. mai dag, er det hett under taket...
Men, hyggen skal det ihvertfall ikke stå på.
Her er små og store velkomne,
og tilbehøret på nattbordet innrettes deretter :)




Seng og nattbord er fra Ikea.
Ny knott på nattbordet gir det et litt mer "Tonje-preg".
Sengeteppet er delvis hjemmelaget,
og det herlige vatteppet er fra Tinnies Hus.

Har ellers vært en usedvanlig herlig dag!
Årets første båttur,
mmmmm deilig! :)

God kveld.



torsdag 26. april 2012

Dagens tips

2 innlegg på samme dag :)
Men, måtte komme med et lite tips.
Skeidar har 25% avslag på alle varer i dag.
Vi endte opp med et nytt teppe,
som vi allikevel var på utkikk etter.

Så 25% på alle varer, løp og se!!



God dag alle,
litt regn gjør vel ingenting :)


torsdag 29. mars 2012

Herlig ROSA




Pynt & stas trenger sjarmerende oppbevaring.

Glassbolle med lokk fra Fretex. 
Rosa heklet kurv fra Lucky Duck. Alt i butikken til 40 %. 


Sommerlig inspirasjon fra Princess.


I sofakroken :)

fredag 9. mars 2012

I dag kom vårt nye stuebord fra
Home & Cottage.
(reklamasjon på det gamle som sprakk).

To sterke karer ordnet hele prosessen,
og etter ti minutter var det nye på plass i annen etasje
og det gamle på vei tilbake...

Hurra for Home & Cottage for god service!


God helg med sol & varme!
(skal vi tro yr.no)

Klem!

tirsdag 21. februar 2012

Forandring fryder

Det er stadig forandring i interiøret.
Ting kommer til, annet må vike & noe bytter plass...
En kvinnes (eller jente som jeg fremdeles foretrekker) hverdag :)

Nå er jeg ferdig med stolen, og likte den søte fargen utmerket!
Sybordet har fått ny oppbevaring fra Søstrene Grene. Likte de nye hyllene bedre, hvite som demper det mørke bordet.
Her er resultatet:


(Og om du lurer, er den lille hvite flekken på veggen sparkel etter et mislykket forsøk med  hammer & spiker...).


I dag er det jo VÅR!
Og jeg har tatt på meg en ekstravakt som koordinator.
Litt dårlig dag for ekstravakt kjenner jeg, 
men mer penger i potten :)

God dag, SMIL fra meg!!


mandag 20. februar 2012

Prosjekt: stol

Drømmedag; 
Fri fra jobben, kos med Ola, tid med familien & besøk hos snille Kine og søte Emely.

Rakk en tur innom Lune Hjem for litt småting til
hjemmet.
"Love" wallstickers til sovealkoven.
Et hjerte med gode ord til bildeveggen.
Og en miniatyr saks jeg tok med meg i farten.

Fin dag!



I anledning Stockholm tur rett rundt hjørnet, lever jeg på lavbudsjett om dagen.
Må jo selvsagt ha nok penger med på tur ;)

Med en gammel stol, arv etter "tante" Dagmar, har jeg endelig et lite prosjekt på gang igjen.
Med en miks av to farger, blandet på øyemål av meg selv, males den i en dusrosa farge.
Med pute og et trekk jeg har liggende,
blir den toppers som systol.
Nå gjenstår det bare å bli flittigere med maskinen :)



God kveld & natt
fra meg.

fredag 10. februar 2012

God helg!

Endelig!
Melding fra posten. Velkomstpresang fra ROM 1*2*3 klar for henting.
Skjønne bokser i delikate farger.
Fin start på helgen, delt med god-følelsen av å være ferdig med nattevakt :)


Nå spirer det i stuen. Herlige perleblomster i knopp.
En smak av vår, med ønsker om en god helg :)



mandag 6. februar 2012

Vakker & vakrere

Da kaster jeg meg på pastell bølgen. Og personlig er jeg overlykkelig over at disse herlig fargene er tilbake. 
Det er ingen hemmelighet at jeg alltid har vært svak for rosa, mintgrønn og nå også lyse blå, etter at lille engelen vår kom til verden. 
I noen sammenhenger har jeg til og med dristet meg til å kle Ola i mammas favorittfarger. Dog er det kun i natt-tøy det sniker seg inn en rosa blomst eller en lilla bil, mer skal det ikke til for å skape noe søtt.

Den mintgrønne vasen er fra loppis. En favoritt i samlingen :)
Rosa vase fra Ikea & trerammen har fått skjønne bilder fra ROM 1*2*3.

Kopper fra Home & Cottage i gammelrosa. Boken er julepresang fra min gode venninne Kine.
Hjerteskål i rosa fra loppis (perfekt til te-lys),
og belte fra en H&M butikk i Gøteborg, i avdelingen for vintage. Elsker!

Nok en skjønn blomstervase fra loppis. 
Den lille skjenken kjøpte jeg sammen med den store vi har stående i stuen på et loppis for 300 kroner (for begge!)
Et kupp spør du meg :)
Malte den lille i en fantastisk mintgrønn farge for noen år siden, og med nye knotter er den supersøt.
Dessverre står den på loftet i mangel av plass. Håper å finne en god løsning for den, er rett & slett for ille å ikke ha den fremme.

Lampe fra loppis, 20 kroner! I rosa fløyel, silke i hvitt & med en stett av marmor er den vakker.
Prøver å smyge den inn i landskapet igjen, etter noen år på loftet. Skal finne en dag mannen er på vakt ;)
Den gamle kakeboksen er arv etter mormor og rommer smykker og skjerf.
Bilen er en gave til Ola fra butikken Meg & Magen.

Ønsker dere en god natt & på gjensyn!



torsdag 26. januar 2012

Noen justeringer & happiness

Har min første alene kveld på over ett år! Og det er på høy tid med pusling til langt på natt. Litt vin & musikk er luksus akkurat nå. Alle har det bra! Ola er hos Mimmim & Bombom, Gunnar på vakt og jeg: hører på Foo Fighters.... Skulle tro man ønsket stillhet for ørene, men Foo Fighters rocker!
Yohoo, digger!

Har hengt opp bildegalleri hos Ola.
( håper det er i høyden han ikke rekker.. For har ikke målt ).
 Men, hva så... 
Alt som gleder han, gleder meg :)


Trerammene har fått sin plass på den hvite veggen. Og en nydelig blomsterkrukke i rosa keramikk jeg fant til halv pris på Home & Cottage  i dag, gjør  seg vakkert på den gamle skjenken. Gleder meg til tid for narsisser, de skal garantert få plass!
De er vakre.
VÅR!


Går inn i min første nattevaktshelg på leeeeeenge. Ensbetydende med dvale...
Tro det hvordan man vil, men er ikke så skeptisk.
Har de fineste kollegene. 
Ønsker dere alle god helg med skiglede & moro ! Ses til uken!

Klem!

onsdag 18. januar 2012

Ny sofa :)

Så har vi fått ny sofa. Etter 2 år med fjær over omtrent hele stuen, og daglig støvsuging, har vi fått ny lik sofa etter reklamasjon og god kundebehandling hos Home & Cottage. Sofaen Newport er det overhode ingenting i veien med, en deiligere sofa kunne vi ikke fått, men den første utgaven slapp uoverkommelig mye fjær. Fra vi ble oppmerksom på vår reklamasjonsrett til ny sofa var på plass i stuen tok det 2 måneder.
 Så nå er vi et fornøyd kjærestepar som grommer oss i ny myk sofa :)




Enkelt hvitt bord fra Ikea med et par nødvendige oppfriskninger :)


Ola digger den nye bilen sin. Det er mest stas når mamma skyver bak, for bitte små ben er litt for korte til de store turene enda. Gøy er det iallefall å skyve bilen foran seg og øve seg på to ben :)



Puh, litt slit å være tilbake på jobb for begge. Men, så gøy òg. Gode venner på jobb skaper smil i gangene. Og Ola koser seg med Trym.
Nå er rolig velfortjent kveld :)

God natt.