torsdag 16. februar 2012

Bursdag

Da er alle feiringer vel overstått.
Fine dager med fine mennesker.
Ola sovnet utslitt & jeg er fornøyd.



Jeg er så heldig å ha en veldig søt venninne, Lene, som er glassblåser. Og se hva hun hadde laget til meg i anledning Olas første bursdag. Cupcake med et lys, i glass selvfølgelig. Herlig!!

Etter noens ønske om oppskriften på gulrotkaken jeg til stadighet lager,
kommer den her (denne gangen eksperimenterte jeg med muffinsformer. Men, kakeform er vel & bra det òg):


Kakebunn
4 egg
3 dl sukker
2 dl planteolje
4 1/2 dl mel
1 teskje vaniljesukker
2 teskjeer bakepulver
1/2 teskje salt
1 teskje natron
2 teskjeer kanel
4-5 gulrøtter
1-2 dl grovhakkede hasselnøtter

Glasur
90 gram smeltet smør
2,5 dl melis
200 gram philadelphia smøreost (naturell)
2 teskjeer vaniljesukker
(noen dråper ferskpresset sitron setter en ekstra piff på glasuren)

Rasp gulrøttene, og bland ingrediensene.
Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 50 min.
(kortere steketid om du velger muffinsformer)


Bon appetit!







Lille store Ola. Opplever verden fra nye høyder.
Pyntet seg for dagen, med skjorte fra
 Zara kids & bukse fra I dig denim.
Med mikrofonen fra sin nye cd-spiller/karaokemaskin godt plantet i munnen, gir det en herlig blanding av Kardemomme by og høye barnelyder :)







Dag tre av 1 års feiringen. Barnebursdag med alt av papp.

Ola har på seg buksedress fra butikken 13,
og han har innført en ny trend med venstre pekefinger i venstre nesebor....

Nederst til høyre er det stille ETTER stormen ;)




Mange mange fine presanger.
Tusen takk alle dere søte!
(Unnskyld Emely, fra Ola. Mente ikke å bite deg i nesen :(





Duplo bondegård for store gutter :)
Nostalgi med cd`er fra barndommen.
KAOS av leker & fornøyde barn :)
God natt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar