onsdag 5. oktober 2011

Ja ja, så ble det ny seng til Ola


I går morges fant jeg Ola smilende på knærne, med begge hender godt over kanten på loppis-sengen sin. Da innså jeg at den søte sengen`s tid for en stund er over.
Sporens streks bar det ut på sprinkel-shopping, og hos Kodial i Horten fant jeg sengen hans, av merket Brio. 
Kodial er en familiebedrift, og har rykte på seg for å selge litt billigere barneutstyr enn de fleste store kjeder i området. Kanskje litt kaos og overfylt butikk, men herlighet for en skjønn betjening! I tillegg til 100 kroner avslag på sengen (som allerede var på salg), madrass på salg, hjelp til full omorganisering i bilen og avledning av en utålmodig Ola, fikk jeg to stk. Fox (en til mamma og en til meg) og en barne-cd som takk for handelen. Søte mennesker :) 

Vel hjemme satt Gunnar "barnevakt" (som han så kjekt kaller det hihi), for jeg elsker jo å pusle med slike ting selv. Og sengen var superenkel å sette opp. God bruksanvisning og ingen deler var glemt.
Så det tok meg ca. et kvarter å få sengen opp, litt lenger tid å få knotet sengekanten på plass, men jeg fikk det til til slutt og i natt sov han som en engel.


Det kjekke med sengen er at den ene langsiden kan senkes ned, slik at det blir lett, selv for meg, å få tak i Ola. Innmari greit for litt lavere mennesker :)


Vimplene, på en snor, i taket er kjøpt hos Lunehjem i Øvre Langgt. i Tønsberg. Her har jeg hengt opp bilder av Ola med små knappenåler, slik at de ikke bare blir gjemt bort i et album. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar