mandag 10. oktober 2011

Mamma-ferie og pappa-perm

Ja, så har vi kommet til dagen der rollene byttes. Nå er det pappa`n som skal bytte bleier, gi grøt, trøste og stelle for kvelden. Mamma skal ligge på en solseng å lese bok ;) Så luksus vi har det i Norge.

Tiden siden Ola ble født har gått så altfor fort, men jeg kan ikke si den har løpt fra meg. Jeg har nytt hver dag med den lille gutten vår. Ikke på mange år har jeg fått med meg så mange soloppganger, første fuglekvitter og avismannens slitne ansikt. Å gå tur i skogen, med babyen i vognen, tidlig en søndag morgen har en sjarm over seg jeg ikke visste eksisterte. Snakk om å søke skogens ro!
Og ingenting overgår det blide fjeset og samtalene man ikke helt vet hva dreier seg om når Ola babler i vei, selvom klokken er grytidlig på morgenen. Hva gjorde jeg før jeg fikk barn?? Ok, jeg sov litt lenger og kunne ta en lang varm dusj uten å kjempe mot en baby som vil inn i dusjen og leke med såpen jeg hadde tenkt til å bruke. Og iherdig prøve å unngå at de nye klærne han nettopp har fått på seg allerede etter ti minutter må skiftes til nye tørre. Det lille minuttet det tar å skylle ut såpen, var det minuttet han benyttet anledningen. Samme rutinen hver dag. Med såpe i øynene, men det er verdt det. Innmari verdt det :)

Så nå er det altså tilbake på jobb om ikke så lenge. Skal bare slappe av på en solseng med en bok først. Nyte den lille familien min. Beundre det lille underet som utvikler seg i rekordfart. Som har så mange prosjekter. Som mens han holder på med en ting, leter med blikket etter neste utfordring. For en energi og livsglede!
Men, det skal bli gøy å komme tilbake til nye utfordringer. På jobb. Se kollegaer igjen. Men, det beste av alt; vite at der hjemme venter den lille familien min.



Kan hende det vil gå noen dager mellom innlegg nå en liten tid, siden vi begge har fri og er litt på farten. Men, tenker jeg kommer med litt oppdatering. For etter klokken syv er det voksentid. Og selvom Gjenferd av Jo Nesbø er spennende og armkroken til Gunnar er god, er det jo hyggelig å skrive litt og :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar