lørdag 3. desember 2011

TV bord

Nå har jeg tatt med meg Ola og rømt til mamma. Et byggeprosjekt på Husvik har klusset til internettet vårt, og det er ikke oppe og går igjen før om 1-3 virkedager....  Løsningen ble mamma :)

I går hadde jeg superkrefter og fikk løftet tunge lecablokker og materialer opp i annen etasje. 
For et smart tips med skeptiske menn i huset er å innrede ferdig mens de er på jobb. Det er nemlig ikke alltid Gunnar kan se for seg hvordan noe vil bli før det står ferdig foran nesetippen hans ;) Så jeg jobbet effektivt, og ble akkurat ferdig i tide. 
Og JIPPI, han likte det! 

Materialene er handlet hos Maxbo Ilebrekket, god kundeservice fra en pratsom & møysommelig mann på Trevareavdelingen. Vi var der en time... 

De grove plankene ble kuttet opp på Maxbo i 6 like lengder på 150 cm. Hjemme lektet jeg de sammen (med litt hjelp...) og malte de med et tynt strøk Drivved beis fra Jotun. Etter noen timer med tørke, plasserte jeg to små lecablokker nederst (godt beskyttet av flere store møbelknotter under).
Deretter bygde jeg videre, og ble kjempe fornøyd med resultatet!
Gøy med hjemmelaget TV bord :)





God helg!

1 kommentar:

  1. SÅ kjempefint, Tonje! Veldig bra ble det :) kjenner til problemstillingen med skeptiske menn og innrede ferdig mens de er ute... hihi.. de greier liksom ikke se for seg sluttprosjektet, men blir ofte fornøyd bare de får se det ferdig. KAnskje det er selve arbeidsprosessen de er så redde for?

    SvarSlett