lørdag 17. desember 2011

Fredelig jul

Med treet kom julestemningen.

 I år blir sedertreet en god erstatter for edelgranen i vårt hjem. Da julekvelden allikevel blir feiret hos besteforeldre, synes jeg dette skjønne treet gjør nytten vel så godt. Den har fått spandert en julekule og er allerede tatt inn i varmen. 

Til neste år må vi nok spandere på oss den gode gamle juletretradisjonen. For da er engelen stor nok til å henge pynt på de nederste grenene :)


Kvelden i går ble delt med gode venner på førjulskos. Jeg er så heldig å ha en mann som elsker å stå over grytene, noe som gjør mine hverdags retter små i forhold. Men, jeg er egentlig veldig glad til, for kjøkkenkunnskaper har aldri vært min sterke side. Og med svigermor på tråden, ble de deiligste retter servert, mmmmmm. 



Kvistene fra i vår står enda i sin prakt. I en gammel glassbolle fra loppis, synes jeg det gir en koselig stemning over et festpyntet bord.


Oliventreet i gangen har også fått sin julekule. Selv om treet begynner å bli slunkent for blader (og støvsugeren full...:), liker jeg sjarmen over det lille treet. Så blir det spennende å se hvordan treet vil oppføre seg når sol & varme vender tilbake neste vår :)


Med barna i seng, er det klart for noen timer med voksen tid. Gode historier & latter, kombinert med nydelig mat gjør høydepunktet for kvelden :) 
Derav litt sen leggetid...


Bare 1 uke til julaften!
Den spente følelsen & forventningene tror jeg aldri jeg vil vokse av meg. Selv om det nå handler om så mye mer enn bare pakker. I år er det første julen med Ola, og det gir glede mer enn alt annet. I går kjøpte vi vår første julepresang til Ola; fra Mamma & Pappa. Varmer i hjertet <3

God kveld alle :) Klem




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar