tirsdag 27. desember 2011

Hei & lykkelig romjul :)

Nå er vi hjemme etter en deilig julefeiring i Stavanger. Og dagene har gått så fort... Hvert år får jeg denne litt vemodige følelsen når julaften er over.  
Julen er så koselig. Det virker kanskje litt for søtt, men faktisk er den største gleden å gi bort gaver som gleder. Etter timer med utsøkt fantasi og kreativitet, i butikker i forskjellige byer, har jeg gledet meg til å finne gaver til de jeg er glad i.

I kveld har vi plundret oss i senk med å skru sammen sportsbilen til Ola. Med små pinsettfingre klarte vi det endelig, og i fare for å vekke engelen tok vi sjansen på å hamre de små felgene forsiktig på. Vi var begge enige om at jeg vel var den fingernemme av oss, mens Gunnar ble kåret til hjernen bak :)
 Så imorgen tidlig kan vi glede den lille gutten vår med en splitter ny sportsbil i stuen. 




Men romjulen er jo selvfølgelig koselig den også. I dag har vi hatt deilig julemiddag med familien min som var sårt savnet på julaften... I år er vi så heldige at vi begge har helt fri hele julen, og det gjør jo dagene ekstra koselige. 
3. juledag er egentlig et høydepunkt i seg selv for meg. Min store "julepyntshopping på salg" dag. Og julen er jo ikke ferdig hva angår pynt. Tvert imot. Så nå henger ny pynt på treet, og ny pynt i huset generelt. Til opptil 70 % avslag, så gøy!




Julefigurer i tre fra Tinnies Hus, gjør stuen ny. Rett & slett.


Noen koselige sauer og en enslig stjerne gir nytt liv til treet. 



Dette håndlagde fatet fant jeg til 30 % på butikken Palma i Tønsberg. Heeelt nydelig for den rosa jenta som jeg er... Romjulsalg gir meg, tross at jeg lover jeg har en dose fornuft også, en ekte følelse av å spare masse penger :) Pynt på salg har en egen glede.


Snille Sarah hadde jo laget en sånn søt strikkedrakt til gammelt syltetøyglass som jeg ønsket meg. På det nye stuebordet (som plutselig sprakk og delte bordet i to i natt. Hmrf!!!) lager den koselig stemning for rolige kjærestekvelder i romjulen. 



Denne herlige strikkeputen var midt i blinken for meg! Den er fra moren til Gunnar, og falt helt i smak!

Fikk så mange fine gaver! Og siden jeg feiret min første jul uten min nærmeste familie rundt meg, var det ekstra fint å kjenne på følelsen av at de hadde tenkt på meg. Tankene mine var mange steder på julaften. Og jeg er så takknemlig for alt det fine som lå under treet til meg. 
Julen er en fin tid for ettertanke, og en tid for å kjenne på hvor heldig jeg er som har så mange å være glad i :)

Fredfull romjul alle! Klem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar