mandag 30. januar 2012

Vår; velkommen om litt..

Om ikke lenge springer knoppene ut og våren er tilbake med alt som der hører til.
Den fine tiden når kveldene blir lysere og alt våkner til liv fra en isdekket dvale.
 Jeg var nær ved å tro at den banket forsiktig på døren her i dag, da Gunnar trodde han fant en hestehov  i veikanten som viste seg å være fastfrosset gult papir.... 
Vi ler enda :)
Men solen skinner, så en liten følelse av vår er det jo.

Men, når våren virkelig melder sin ankomst, står husmaling for tur. Etter en høst med hull i veggen (grunnet oppussing), slitasje fra stillas og tykt belegg med sagflis, er det på høy tid å gi huset en ansiktsløftning. At huset har skogen som nærmeste nabo, setter jo også sitt preg, og når det nå vokser grønske på veggen vil jeg skamme meg om vi ikke gjør noe med det.

På Fargerike Meyer i Halfdan Wilhelmsens Allè fikk jeg verdifull hjelp & råd. 
Vi vurderer å bytte fra hvitt til en grånyanse som er mer "skogsvennlig". Og Jotuns fargekart gir meg jo et hav av nydelige farger å velge i (som ikke gjør prosjektet særlig mye enklere...). 
Vinduslistene skal males i egghvit om huset blir grått. For etter uker med erfarne malere i huset, har jeg lært ett og annet om farger. Egghvit heller mot det grå. 
Da er i allefall en ting i boks :)

Så det blir mange turer i området for å hente inspirasjon. Skal hushjørnene males i en annen farge, skal garasjedøren få sin egen og skal den gamle unike teaken ved inngangen beholde sin elegans? Eller skal huset rett & slett bare få være hvitt som det er i dag...

Som du skjønner, er det i grunn greit at vi har noen måneder igjen på å bestemme oss, for dette kan ta tid! 




Som du selv kan se, er det på sin plass med en vask & et strøk maling. 
Selv fuglehuset trenger et malingsstrøk her i gården... :)

God mandag! Nye uke, blanke ark :)
Klem


1 kommentar:

  1. Hihi. Fastfrossent gult papir!!! : )
    Ler litt jeg også. SOM jeg gleder meg
    til vår. Til knoppene spretter fram,
    til sola varmer på kroppen, og ikke minst:
    L O P P I S !
    Huset vårt trenger også vask og maling,
    vi får se hva vi gjør med det i sommer.
    Det er jo sååå stort. Og SÅ kjedelig.

    Ha ei fin ny uke : ) Klem.

    SvarSlett