fredag 28. september 2012

Loppis-skatter fra forrige helg

Her kommer bilder fra noen av mine loppisfunn forrige helg. 
Etter å ha trålet 2 stk. loppis
(med god hjelp av mamma som barnepike og vaffelkjøper...),
kunne jeg ta med hjem en hel haug med skjønne retro barneklær (hovedsaklig jentetøy)
& noen kule gutteleker.

Når du kikker lenger ned på siden,
vil du sikkert undres over hvor alle de kule guttelekene befinner seg.
De er ikke med på bildene.
Litt sært å ta bilde av en og en bil, helikopter, båt osv.
Så her er kun bilder av de beste & mest spesielle kuppene.

Kjøp leker på loppis,
her er det mye penger å spare!!
(og det finnes faktisk MYE fine ting).

Gøy å kunne komme hjem med nye ting til en forventningsfull og takknemlig gutt.
Og med ny kraft og interessen for å kaste ting,
gjør det ikke så mye heller om lekene har således kort levetid.
Selvom man selvfølgelig prøver å lære barnet sitt gode manerer ;) 

Med min gode venninne Sarah deler jeg entusiasmen over loppis.
Det hun rasker med seg og ikke trenger,
kaster jeg et blikk over,
og noe blir mitt for en billig penge.
Og andre ganger er det omvendt.
Etter denne helgen hadde Sarah funnet et par skjønne barneplagg, 
som jeg overtok for en slikk & ingenting.
(De tre første plaggene under).

Videre nedover ser dere hva jeg fant på henholdsvis Ra & Gannestad:










Klærne: fra 2,5 kr - 5 kr. plagget...



SUKK! Endelig fant jeg det! Hel & fin :)
Gammel tavle fra da jeg var liten.
Og superbillig, 25 kroner!



Helt strøkent lekehus med masse tilbehør.
Dog har vi enda bare en gutt i huset,
men han elsker å putte feks. smokker inn gjennom døren,
for så å oppdage at smokken kommer ut på den andre siden.
Små barn, store gleder :)
Huset med tilbehør kostet 20 kroner!

Ønsker alle en fortreffelig og deilig helg!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    har prøvd å kommentere dette innlegget mange ganger nå, men når man sjelden er på Google og glemmer passord, så er det ikke så lett...
    Hvertfall:
    så utrolig nydelige jenteklær du har funnet!
    du er jo en loppisREV!!!

    og tavla er jeg skikkelig misunnelig på!
    jeg ser etter sånne hver gang det er loppis, håper snart på litt flaks!
    Lene

    SvarSlett
  2. Hei Lene :)

    Så hyggelig at du er innom og titter.
    Ja, de tavlene er helt herlige! Har lett etter den lenge, og plutselig var den bare der.
    Loppis er genialt. Nyttig, billig & unikt :) Føler meg så heldig etter hver runde!

    Er det vanskelig å kommentere? Er ikke kjempe dyktig på data, og mulig jeg har på en sperre eller noe...
    Tonje :)

    SvarSlett