tirsdag 20. mars 2012

Gamle fat * Mye glede

Ryddet nylig i skapet, der alt var stuet i et virkelig kaos.
Og når det er et mas å få frem det fine skjønne,
blir det til at man heller bruker det "vanlige & kjedelige".
Derfor var det på høy tid å gjøre skattene mer tilgjengelige,
slik at de kan være i bruk masse masse mer!

Gjennom hele min, faktisk, ganske lange loppiskarriere,
har jeg hatt dilla på gamle serviser og fat.
Ulike mønster er bare søtt,
gjerne helt ned til ulike asjetter i gammel stil.
Dessverre brukes de altfor sjelden nå om dagen
(både fordi de har vært litt glemt, men også fordi det er tryggere med det som er lett tilgjengelig med en liten gutt i huset).
Hadde nok lagt hodet i hendene om et av mine unike funn hadde gått i gulvet.
Men, nå skal de frem ved enhver passende anledning,

Det meste nedenfor er fra loppis
Noe fra ulike bruktbutikker.
Men, alt er kjøpt for en billig penge.
Føler det var enklere å finne de virkelige skattene før i tiden.
Nå er det kamp om godene.
Men det er jo gøy også da,
loppisknuffing er en sport i seg selv, hihi :)

Nydelig søtt fat fra Figgjo, Stavanger flint.
Perfekt til boller med rosa strødsel,
eller med kubbelys på skapet i gangen....

Rosa roser! Sukk.

Fra bruktbutikken på Åmot.
Måtte jo innom på vei til fjellet.
Jeg bare greier ikke å la en bruktbutikk gå meg forbi....

Dette er fra et helt servise, hvor de små frokost tallerkenene til daglig er i bruk.
De får dessverre ofte turer innom vaskemaskinen,
da tålmodigheten min ikke strekker til skånsom håndvask.
Men, pytt! De blir iallefall flittig brukt :)


HERLIG! Eggeglass fra Figgjo. Uten et skår fikk jeg de allikevel for 10 kroner stykke.
Et kupp jeg digger :)


I dag er det nye sykkelvognen tatt i bruk.
Ola synger på tur :)
Og jeg kommer vel til å bli supersprek,
for dette er kuli!!

Kjenner jeg har inntatt forbilde rollen når hjelmen er på,
jeg triller sykkelen over hvert eneste fotgjengerfelt (OG det er mange!!!)
& armen er godt strukket ut når vi skal krysse veien.
Må fnise litt for meg selv.
Man endrer seg når man får barn, det er HELT sikkert ;)

God aften til alle.
Klem

1 kommentar:

  1. Så mye herlig servise du har, Tonje!
    Skatter : ) ...og du, det er helt klart
    at man endres med hele seg når man
    får barn....
    plutselig flyttes nesten alt av fokus
    over på barnet, i alle fall i begynnelsen,
    og man gjør alt man bare kan for at
    det skal være til det aller beste for
    barnet. Instinkt det...

    Kos dere med sykkelturer!

    Klem.

    SvarSlett