fredag 21. september 2012

Barnestoler i ny farge

Her kommer bilder av barnestolene fra loppis i ny utgave. 
Etter at jeg fikk tak i det skjønne barnebordet fra Home & Cottage,
stemte ikke fargene helt overens.
Så da var det frem med malekosten. 
Hadde en uåpnet 1 liters boks med malingen Elegant,
som jeg kjøpte for en tier hos Maxbo på restutsalg for en tid tilbake.

Tok sjansen og ble kjempe fornøyd med resulatet :)

Og om jeg noen gang kommer til å angre på fargevalget,
kan jeg vips bare male de hvite igjen :)

Før...

Og etter :)


 

Til vanlig er dette hjørnet fylt med leker av ymse salg,
og det er innmari populært å sitte ved bordet.
Men, nå er lille pene i barnehagen og huset er super-ryddig i noen timer ;)
Deilig!

God helg i den fine høsten!

tirsdag 18. september 2012

Nettsalg hos samsofie!

Og i den forbindelse har jeg selvsagt funnet noe til Ola & den lille i magen.

Buksene fra I dig denim er det lenge siden jeg fikk øynene opp for.
Og Ola har en i type "Soho" som han har brukt i ett helt år!
(de er rause i størrelsen)
I begynnelsen måtte jeg brette den godt opp på bena, 
nå trenger den ikke lenger å være oppbrettet og synger sannsynligvis på siste verset hva angår størrelse.
Men, buksen er like fin og har holdt vask etter vask, opptil 60 grader!

Buksene er dyre!
Men, på salg blir det ikke så galt. 
Jeg betalte rundt 350 kr for denne,
med fullpris på 599,-
(fri frakt)
Og buksene er av kjempe god kvalitet!
Strikken i livet gjør det toppers å justere bukselinningen inn og ut.

Denne gangen gikk jeg for "Denver",
en noe mer slitt utgave.
Og buksen er tiltenkt fine anledninger :)
Kjøpte den i størrelse 92,
så varer den kanskje et nytt år og vel så det ;)

Her er nettsiden: www.samsofie.no



Lille i magen fikk en sommerbody fra Småfolk i str. 64.
Rosa, rød & hvit = søte farger!
99 kroner på salg.



I dagene som har gått,
har jeg også fått malt de små barnestolene jeg fant på loppis for noen helger siden.
Bilder kommer, ble så fornøyd!
Forrige helg ble det lite loppis på meg,
da jeg i grunn tilbrakte store deler av helgen på jobb...

Denne helgen er det derimot fullt oppmøte ;)
God tirsdag!

tirsdag 11. september 2012

Loppisnytt & Home & Cottage


Nå begynner det nye rommet til Ola å ta form.
Han elsker å være her inne! 
Med gamle bruskasser fulle av leker gjemt i skapet,
små stoler og bord,
 og egen kommode er han storfornøyd.
Rett & slett :)


Fant denne søte gulslitte barnestolen på loppis nå i helgen (25kr).
Den har fått plass ved døren under postkassen,
og gjør det litt enklere når Ola skal hente kort fra Stavanger ;)

Tenkte faktisk ikke å gjøre noe med stolen,
synes den er søt slik den fremstår; slitt & godt brukt.


Etter en tur på Home & Cottage i går,
ble det nytt bord til barnerommet også.
Som siste bordet av sitt slag og med en sprekk i platen,
fikk jeg det 400 kroner billigere.
Superfornøyd!



God tirsdag til deg i blåsten :)

torsdag 6. september 2012

Gave fra Stavanger

Gave fra farmor i posten i dag!
Hjemmestrikket Marius genser i mammavalgte farger :)
Helt nydelig! 
Lille engelen min var så fin i den.
Og nå som de kalde morgenene har meldt sin ankomst,
skal iallefall Mini være varm og god.
Matchende lue kommer i posten neste uke, jippi :)
Herlig med farmor som strikker!



God torsdagskveld,
og snaaart helg :)





onsdag 5. september 2012

Loppisnytt

Ny sesong, ryddig loft.
Så her er bare å innta med åpne armer.
Snakker selvfølgelig om loppis.
Endelig er høsten her!

Etter å ha besøkt 2 loppis forrige helg,
kom jeg hjem med en mengde barnebøker som så ut til aldri å være åpnet.
Bøker er superdyrt, men på loppis kan man spare MANGE penger.

Disse to herlige barnestolene kjøpte jeg samlet for 20 kroner.
Og den tøffe blomstervasen fikk jeg for en femmer :)

Blomstervasen ga jeg bort i bursdagsgave til min søte søster,
med en flaske champagne & selvfølgelig friske blomster med lang stilk.

Tipp toppers start på høsten :)





Håper på ny lykke til helgen.
Trenger et lite søtt bord til disse barnestolene,
for nå er jeg i full sving med å innrede Olas nye rom.
Bilder kommer derfra etterhvert :)

God kveld!

torsdag 16. august 2012

Ut i hagen

Det har vært lite interiør og hage innslag i bloggen min på en god stund nå.
Hovedårsaken er at jeg har brukt sommeren til å komme meg gjennom måneder med kvalme og oppkast.
For i januar blir jeg mamma igjen, til en liten jente :)
Veldig stort! Vi gleder oss masse alle tre!

Så i dag har jeg følt meg i god nok form til å pusle litt i hagen igjen.
År gamle rosebusker i sterke røde farger
er byttet ut med en gammelrosa skjønn klatrerose.
(Alle roser til halv pris på plantasjen,
så nå er det kupp å gjøre i forberedelsene til neste sesong :)

Og med en naturtomt følger steiner.
Et hav av steiner....
Siden jeg velger å prioritere bort det å løfte tunge steiner om dagen,
syntes jeg faktisk de tok seg fint ut i en liten haug ved siden av den nye rosebusken.
Og når våren kommer dukker kanskje snøklokkene opp akkurat rundt steinene og skaper et vakkert vårlig blomsterbed.
Hvem vet ;)




God torsdagskveld og natt til dere alle,
klem!

onsdag 15. august 2012

GODEPODE.no

Satt og lette på nett etter en tynn vanntett jakke til Ola, 
i mørke farger som vil fungere fint i barnehagen utover høsten og til våren.
Kom over nettsiden GODEPODE.no.
Her var det 50% salg på alt!
Og Wheat var intet unntak.

Kjempe greit med jakken på salg.
Og i en romslig størrelse slik at den også holder til våren,
fikk jeg jakken for 304,50 kr.
(Vet de selger lignende type jakke på Barnas Hus,
men veldig utplukket).

Så et lite tips om nok en nettbutikk,
om du ikke allerede visste om den :)


Litt sammenklemt etter en lang tur fra Jostedal.
Med ekstra glidelås i siden skal den være enklere å kle på en utålmodig gutt ;)



tirsdag 7. august 2012

Tanker om vår

Mens regnet bøtter ned ute,
har jeg vært på "vårshopping", dvs. salg på vårsko til barn.
Nå er det 50 % avslag på sko fra Superga til små gutter & jenter i Kammegaten sko.
Og her er det penger å spare på fine stoffsko.

Denne gangen gikk jeg for to par i størrelsene 22 og 23.
(Lar meg krysse fingrene for at ikke føttene vokser i rekordfart gjennom vinteren).
Kjøpte et par hvite som Ola har hatt også denne sesongen,
superfine til fin-antrekk.
Ola brukte de første gang til 17 mai.

De blå passer fint til.... alt egentlig :)
Svært fornøyd med kjøpet!




Et lite tilleggsbilde av min lille store barnehagegutt :)

Sekk fra Fjellraven (fra butikken 13).

Ha en fin dag!
Klem