torsdag 16. februar 2012

Bursdag

Da er alle feiringer vel overstått.
Fine dager med fine mennesker.
Ola sovnet utslitt & jeg er fornøyd.



Jeg er så heldig å ha en veldig søt venninne, Lene, som er glassblåser. Og se hva hun hadde laget til meg i anledning Olas første bursdag. Cupcake med et lys, i glass selvfølgelig. Herlig!!

Etter noens ønske om oppskriften på gulrotkaken jeg til stadighet lager,
kommer den her (denne gangen eksperimenterte jeg med muffinsformer. Men, kakeform er vel & bra det òg):


Kakebunn
4 egg
3 dl sukker
2 dl planteolje
4 1/2 dl mel
1 teskje vaniljesukker
2 teskjeer bakepulver
1/2 teskje salt
1 teskje natron
2 teskjeer kanel
4-5 gulrøtter
1-2 dl grovhakkede hasselnøtter

Glasur
90 gram smeltet smør
2,5 dl melis
200 gram philadelphia smøreost (naturell)
2 teskjeer vaniljesukker
(noen dråper ferskpresset sitron setter en ekstra piff på glasuren)

Rasp gulrøttene, og bland ingrediensene.
Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 50 min.
(kortere steketid om du velger muffinsformer)


Bon appetit!







Lille store Ola. Opplever verden fra nye høyder.
Pyntet seg for dagen, med skjorte fra
 Zara kids & bukse fra I dig denim.
Med mikrofonen fra sin nye cd-spiller/karaokemaskin godt plantet i munnen, gir det en herlig blanding av Kardemomme by og høye barnelyder :)







Dag tre av 1 års feiringen. Barnebursdag med alt av papp.

Ola har på seg buksedress fra butikken 13,
og han har innført en ny trend med venstre pekefinger i venstre nesebor....

Nederst til høyre er det stille ETTER stormen ;)




Mange mange fine presanger.
Tusen takk alle dere søte!
(Unnskyld Emely, fra Ola. Mente ikke å bite deg i nesen :(





Duplo bondegård for store gutter :)
Nostalgi med cd`er fra barndommen.
KAOS av leker & fornøyde barn :)
God natt!




tirsdag 14. februar 2012

Vår vakre ett åring!

Et år har gått. Det beste & mest innholdsrike i vårt liv.
I morgen blir lille Ola ett år, og det feires stort tre dager til ende.

Nå er det kakebaking og forberedelser på tapetet.

Melon er kjøpt inn til Ola & Trym,
og jeg gleder meg omtrent like mye som han ville ha gjort, hvis han hadde visst :)



Med koselig besøk fra Stavanger i helgen, fikk Ola en før-bursdagspresang av farmor & farfar.
UGG i str. 24.
Skjønne skjønne!
Litt store enda, men til høsten blir det toppers å møte kjølige dager med nye UGG`s :)



God kveld!

fredag 10. februar 2012

God helg!

Endelig!
Melding fra posten. Velkomstpresang fra ROM 1*2*3 klar for henting.
Skjønne bokser i delikate farger.
Fin start på helgen, delt med god-følelsen av å være ferdig med nattevakt :)


Nå spirer det i stuen. Herlige perleblomster i knopp.
En smak av vår, med ønsker om en god helg :)



onsdag 8. februar 2012

Fretex & jentetur til byen

Byrunde med venninne, sukk etterlengtet. Timene fløy! 
For første gang på over ett år var Sarah & jeg på bytur UTEN barn. Merkelig følelse. Spesielt da vi var på kafè. Omringet av mødre med barnevogner, satt vi i fred & ro, nøt lunsjen og fullførte samtaler.
Men, på en rar måte, hadde jeg på samme tid lyst til å rope ut; jeg også har barn altså!!
Blir litt sprø av å være mamma.
Lykke å se han igjen noen timer senere.

Målet med dagen var Fretex & bruktbutikker. Og vi brukte intet mindre enn 1 time på Fretex! 
(Som igjen krevde mer penger til parkering....)
Med en ny dusrosa tulipanvase i oppvaskmaskinen og 2 par nye jeans i størrelse baggy, ble jeg storfornøyd.
Etter en liten handlerunde på vei til bilen, ble dagen storveis :)

Takk for en fin dag Sarah :)

Jeans til Ola. 20 kroner på Fretex. Med merkelappen på. Ikke værst :)
"Love is all you need" fra Palma. Dekorerer veggen med bilder, som en prikk over i`en.

Kul gutt i arvet olajakke. 
Og i dag er jeg stolt mamma til en "baby" som har tatt sine 2 første ustøe skritt :)



Nå er det dags for 2 nattevakter, og jobbe-sove-modus.

God natt! Og fin ukeslutt til dere alle.


mandag 6. februar 2012

Vakker & vakrere

Da kaster jeg meg på pastell bølgen. Og personlig er jeg overlykkelig over at disse herlig fargene er tilbake. 
Det er ingen hemmelighet at jeg alltid har vært svak for rosa, mintgrønn og nå også lyse blå, etter at lille engelen vår kom til verden. 
I noen sammenhenger har jeg til og med dristet meg til å kle Ola i mammas favorittfarger. Dog er det kun i natt-tøy det sniker seg inn en rosa blomst eller en lilla bil, mer skal det ikke til for å skape noe søtt.

Den mintgrønne vasen er fra loppis. En favoritt i samlingen :)
Rosa vase fra Ikea & trerammen har fått skjønne bilder fra ROM 1*2*3.

Kopper fra Home & Cottage i gammelrosa. Boken er julepresang fra min gode venninne Kine.
Hjerteskål i rosa fra loppis (perfekt til te-lys),
og belte fra en H&M butikk i Gøteborg, i avdelingen for vintage. Elsker!

Nok en skjønn blomstervase fra loppis. 
Den lille skjenken kjøpte jeg sammen med den store vi har stående i stuen på et loppis for 300 kroner (for begge!)
Et kupp spør du meg :)
Malte den lille i en fantastisk mintgrønn farge for noen år siden, og med nye knotter er den supersøt.
Dessverre står den på loftet i mangel av plass. Håper å finne en god løsning for den, er rett & slett for ille å ikke ha den fremme.

Lampe fra loppis, 20 kroner! I rosa fløyel, silke i hvitt & med en stett av marmor er den vakker.
Prøver å smyge den inn i landskapet igjen, etter noen år på loftet. Skal finne en dag mannen er på vakt ;)
Den gamle kakeboksen er arv etter mormor og rommer smykker og skjerf.
Bilen er en gave til Ola fra butikken Meg & Magen.

Ønsker dere en god natt & på gjensyn!



lørdag 4. februar 2012

Hjemmelaget pizza, Melodi Grand Prix & hjemmekveld. 
Jepp, livet endrer seg når man får barn. Og litt med alderen...

Hadde et eksperiment med den hvite veggen i ettermiddag. Ola var i ordne seg selv modus, Gunnar så fotball og jeg fikk tiden med mitt (med et øye til Ola som aldri var langt unna bena mine :)
Med den nye bilen i garasjen har lørdagen vært fullkommen :)



 Min søte venninne, loppiskompis & kollega; Sarah, sendte meg et bilde av sin nye rammevegg. 
Måtte legge den ut her:

Heia lørdag!

Og igjen, God Helg!

Rolig lørdagformiddag


Det er noe spesielt over lørdager. 
Selvom turnusarbeid gir deg den luksusen av innimellom å ha fri når andre jobber, står vi på for omverden når det egentlig skulle vært en selvfølge å ha fri. Så med jobb tredje-hver lørdag, nytes det stort å ha helt fri.

Etter koselig overnattingsbesøk av Camilla & Edvard, lang frokost & formiddagsluren til Ola, blir det på med ulltøy og ut i kulden. 
Snart er tid for en bytur med mormor, med rød nese og friske kinn.

God helg ønskes fra oss :)
Klem!

torsdag 2. februar 2012


I ettermiddag har jeg vært på tråden med giftsentralen. Da jeg var på kjøkkenet for et glass vann, hadde Ola funnet en kullbit fra peisen han tygde fornøyd på. Det resulterte i en fortvilet mamma, men en blid gutt og en hyggelig dame fra giftsentralen.
Ingen fare takk & lov! Bare drikke masse vann.
Så da er det utprøvd og foreviget på foto. 
Uff.