fredag 20. januar 2012

I påvente av loppis...

.... var jeg i går innom butikken 13, på hjørnet ved sykehuset. Og der fant jeg, til stor glede, Olas nye vegglampe. Av god gammel årgang, retrorød og med 3 små plastblomster hvor lyset skinner gjennom. Kjempe fornøyd, og ikke dyrere enn 160 kroner :)



God helg, og gøy om det blir litt snø!
Klem



onsdag 18. januar 2012

Ny sofa :)

Så har vi fått ny sofa. Etter 2 år med fjær over omtrent hele stuen, og daglig støvsuging, har vi fått ny lik sofa etter reklamasjon og god kundebehandling hos Home & Cottage. Sofaen Newport er det overhode ingenting i veien med, en deiligere sofa kunne vi ikke fått, men den første utgaven slapp uoverkommelig mye fjær. Fra vi ble oppmerksom på vår reklamasjonsrett til ny sofa var på plass i stuen tok det 2 måneder.
 Så nå er vi et fornøyd kjærestepar som grommer oss i ny myk sofa :)




Enkelt hvitt bord fra Ikea med et par nødvendige oppfriskninger :)


Ola digger den nye bilen sin. Det er mest stas når mamma skyver bak, for bitte små ben er litt for korte til de store turene enda. Gøy er det iallefall å skyve bilen foran seg og øve seg på to ben :)



Puh, litt slit å være tilbake på jobb for begge. Men, så gøy òg. Gode venner på jobb skaper smil i gangene. Og Ola koser seg med Trym.
Nå er rolig velfortjent kveld :)

God natt.


mandag 16. januar 2012

Endelig begynner vi å komme i orden i annen etasje. Et herlig rom vi ikke angrer et øyeblikk på at vi investerte i. En helt ny etasje til glede for store & små. Ola elsker lyden av sin egen stemme her oppe, det lager slik et fint ekko når han utforsker de høyeste tonene. Og kveldene i sofaen  med bare føtter på pipa, varmer når gradene synker utenfor. 

Havet i horisonten, er bonusen. Nå kan vi skryte av sjøutsikt der borte i det fjerne :)





En egen sovealkove har alltid vært min drøm. Jeg syns det er så koselig, at jeg nesten er på vei til å bygge en på soverommet vårt også. Med tiden vil den helt sikkert bli et populært overnattingsted for små gutter :)


Sykroken er på plass. Nå mangler bare den riktige stolen, som jeg dessverre ikke har funnet enda... Kom over noen slitte Arne Jacobsen stoler på finn, men uheldigvis var de alle solgt da jeg oppdaget dem. Kjempe leit! Hadde jo innredet med den i hodet. Så jeg er fremdeles på leting etter den perfekte stolen. Og det kan godt hende jeg faller på Tolix stolen som jeg så lenge har ønsket meg...

Tolix stol- Off White
(bildet er fra Lune Hjems nettsider).


Og så et par bilder av Olas nye innkjøp. På salg så klart :)


Converse til jul for tøff gutt :)

God mandag og fin uke!
Klem.

fredag 13. januar 2012

En titt i min vintage garderobe

I dag har jeg hatt en liten opprydning i garderoben. Prøver å fylle mitt nye "walk in closet" på loftet med klær under kategorien fest & moro :) Fra jeg var liten har jeg hatt en spesiell interesse for klær litt utenom det vanlige. Luer og vesker er selvfølgelig også godt representert... Ikke alt er like lekkert kan jeg se. Men kaste, det kan jeg jo ikke. For kanskje kanskje en dag.....  
Er jo gøy med det spesielle, og du er garantert å være alene om antrekket på festen.

Gjerne ta en titt :) 















Ønsker alle en fin helg. 
Klem

tirsdag 10. januar 2012

SALG av herlige barneklær!

Jeg må repetere meg selv, men barneklær har bare blitt så utrolig mye mer stas enn shopping til meg selv.. Hvem skulle trodd...?? Etter noen timer alene som egentlig var forbeholdt nye antrekk til meg selv, kom jeg hjem med hendene fulle av poser, og kontoen ganske tom. Beskjedent tilskudd til min egen garderobe, men masse nye fine klær til Ola ble det. 

Her er en splitter ny vinterjakke fra Cupcake til halv pris. Barnas Hus, Sandvika Storsenter. Jeg vil anta det lyste gull i øynene mine da jeg kom over jakken. Etter min mening er vi ikke særlig bortskjemt med utvalget av unike barnebutikker i Tønsberg, så det er alltid moro å finne skatter på salg i andre byer.

Å handle barnetøy frem i tid har jeg lært av gode venninner, mer erfarne enn meg selv. Og tipset er verdt å sende videre. Her kan man virkelig gjøre noen kupp til priser for de gjennomsnittlige :)



Vinterbukse fra Helly Hansen i str. 2 år . Fin i barnehagen når den tid kommer. 


Ull ull ull. Kan ikke få nok! Og hva er vel bedre enn å handle det på salg.  For det kan fort bli en dyr nødvendighet.


Jeg vet det kan virke litt råflott med luer til et hvert antrekk. Men med 70 % er det nesten som jeg suges til kassen med luene i hånden. Og gjennom den nødvendige utsilingen ved kassen, greide jeg ikke å legge fra meg noen av de. Så egentlig kan man vel spørre seg om det ble spart noen penger her...




Regnsett str. 2 år, igjen med en barnehage tanke bak.


Dressen fra Småfolk kjøpte jeg i Kragerø på sensommeren, da Kine & jeg dro på hyttetur med to små bebiser. Mener å huske den var satt ned 70 %. 
Nå kan den endelig taes i bruk. For jøss så fort de små vokser :)


Må jo innrømme at jeg fant et par scoop til meg selv også. Hold dere fast, for jeg fant det på Barnas Hus. Tre par rosa & hvite Nike sokker til 39,50 kroner. Kjekt med små føtter, blir så mye billigere. Så nå skal garderoben fornyes, ut med det gamle, inn med det nye. Hurra ;)

God kveld! Klem

søndag 8. januar 2012

STOCKHOLM! Here we come....

Vi har nå innført en ny tradisjon i den lille familien vår, en årlig kjæresteweekend uten barn. Og i år skal vi reise til skjønne Stockholm :)
I mars setter vi oss på flyet, med retur via jernbanesporet. Og jeg har selvfølgelig allerede googlet meg frem til skjønne vintage butikker for både store & små. Gleder meg som en liten jente!
Kom over en blogg med en suveren oversikt over vintage butikker jeg helt klart skal besøke; mammaogherman.blogg.no. 
Verdt å sjekke ut om du er like interessert i gamle skatter som meg.
Så for noen timer skal Gunnar få dyrke fotballdilla`n på pub, mens jeg nyter shopping på sitt vakreste ;)


Resten av helgen skal vi spise sushi med hvitvin, gå hånd i hånd gjennom Gamla Stan og kanskje til og med strekke oss til et historisk innslag på Vasa-museet (skipet som lå på havets bunn i 333 år er spennende selv for oss to som har en dårlig vane på å dikte opp egne historier til museumgjenstander der konsentrasjonen frafaller...).


Så Stockholm, here we come hihi.
(Reisetips mottas med glede! :)


(Bildene er lånt fra google).






fredag 6. januar 2012

rom 1*2*3

Jaja, så måtte jeg melde meg inn igjen... Kjøper det jo hver måned allikevel. Kjempe inspirerende blad, med så mange gode kreative løsninger. Fant endelig en super idé til den gamle tredøren i kjelleren til pappa. Så når bare varmen og våren gir rom for å stå utendørs å fikse, er jeg klar for nye prosjekter :) Klør i fingrene!

De fine velkomstgavene er jo en gledelig bonus :)





Etter ett døgn med oppkast, kjenner jeg heldigvis at kreftene er på vei tilbake. Så morgendagens prosjekt blir å henge opp den nye lingardinen (fra home & cottage) i annen etasje. Gøy!

God helg klem :)

tirsdag 3. januar 2012

I dag...

Har vært litt dårlig på blogginnlegg den siste tiden. Permisjonstiden er over, og nå preger ekstra plikter dagene våre. "Akutten" kaller og hverdagen er tilbake. Godt & litt vemodig på samme tid.

Å bli belønnet med en klem fra en takknemlig og god pasient, satte iallefall sykepleierhjertet i bevegelse igjen :) 
       Samtidig var det så hyggelig å være tilbake blant gode kolleger.

Lille minste i familien har begynt hos den fineste dagmamma`n, og det har gått over all forventning.  Han stortrives! Spesielt heldig er han som får leke med bestekompisen hver dag. Så med et skap fullt av nye leker, en å leke med og en stor krøllete hund, har han det som plommen i egget. Og de små bildene som kommer av to gode venner, gjør en stolt mamma om mulig enda stoltere.


Så i dag, da huset plutselig ble så stille, fant jeg frem albumet og tok fatt på den store haugen med bilder fra et stort og begivenhetsrikt år.
                                          KJÆRLIGHET!

Alltid har jeg elsket å sitte i timer med album. Klippe og lime, mimre og le. De beste øyeblikkene med venner, er når albumene kommer på bordet. Utrolig hva man har kledd seg i, og for ikke å snakke om de fantastiske frisyrene vi har hatt. Men, hva hadde vel de gode historiene vært uten bilder å legge til. For i hodene våre var vi jo de hippeste, men bildene lyver dessverre aldri.... Og tidene forandrer seg heldigvis hi hi :)

Så nå fortsetter jeg tradisjonen, for å huske de små øyeblikkene av Ola sitt første år. Til glede for oss, og til latter for ungdommer en gang i fremtiden :)




Håper det nye året har startet med latter og glede, selvom Emil trofast følger Dagmar`s spor og herjer rundt hushjørnene :)
God tirsdag!