torsdag 29. mars 2012

Herlig ROSA




Pynt & stas trenger sjarmerende oppbevaring.

Glassbolle med lokk fra Fretex. 
Rosa heklet kurv fra Lucky Duck. Alt i butikken til 40 %. 


Sommerlig inspirasjon fra Princess.


I sofakroken :)

onsdag 28. mars 2012


Etter en lang dag på jobben,
lå det en hyggelig overraskelse og ventet hjemme på Ola.
Gave fra den lille fine familien på Trælleborg,
Camilla, Kristoffer & Edvard.

Tusen takk!
Dere er fine :)



I dag har jeg et lite motto for dagen: 

Husk alltid å sette pris på de små tingene i hverdagen.
Det er de det er flest av.
Ta vare på de du er glad i.
Gi en ekstra kos, et ekstra god natt kyss
& minn deg selv på hvor heldig du er :)

Fin kveld og natta fra meg.




mandag 26. mars 2012

Helgekos

er vi hjemme etter en super helg i Stavanger.
Full fart hele helgen.
Loppis med Lene, lange frokoster med Gunnars fine familie, shopping 
& fest for Gunnar og meg.

Herlig!

Fant ikke stort på loppisen,
men etter turen innom Fretex endte jeg opp med en bondegård til Ola fra Fisher Price.
Og endelig har Ola fått Kardemomme by sengetøy fra Coop`en på Mariero.
Kan også fåes på Hansen & Dysvik i Tønsberg,
kjempe søtt!


Var igjen på utkikk etter salg,
og Ola fikk ny bukse fra IMPS&ELFS til halv pris.
Funnet ble gjort på T.I.N.Y,
sjekk ut nettsiden her.

Masse fine ting i en utrolig herlig butikk.
Noe dyrt, men her finnes ofte salg med kjempe søte ting til billigere pris.
Jeg tror jeg antagelig har blitt hektet på salg,
for det finnes så utrolig mye fint barnetøy som er så altfor dyrt.
Løsningen er SALG, og priser tilsvarende H&M, Lindex ++.
Lurt!

Malerhatt/sixpence fra MeMini butikken i Stavanger (til fullpris..)
Har så smått begynt å planlegge 17 mai antrekket. 
Selvom Aust-Telemarks bunaden står øverst på ønskelisten, må det nok vente til neste år eller litt lenger...
Ingenting er skjønnere enn små barn i bunad på 17 mai :)



Hadde en fantastisk tålmodig liten gutt i bilen i 7 (!) timer.
Og med matpakke på fanget til pappa,
var det stas å mate endene med rester på rasteplassen :)

Håper du har hatt en fin helg.
Klem



torsdag 22. mars 2012

Nips & naps

Hektisk dag med travel jobb.
Høydepunktet var selvfølgelig det smilende fjeset til engelen min etter endt arbeidsdag.
Middag med Kristine & Trym,
og besøk av mimmim & bombom.

Koselig ettermiddag :)

Pusler litt og koser meg.
Fant de glemte glassfigurene mine,
som jeg med glede ser på flere blogger er tilbake for fullt i ulike fasonger og farger.
Har til nå forbundet glassfigurer med gamle damer.
Har alltid elsket de søte figurene,
men ikke funnet en egnet plass.
Nå skal de frem.

Og selvfølgelig er det hestene som kommer i første rekke.
Store vakre dyr med enorme krefter
og myke muler.
Min store lidenskap i alle barne- og ungdomsårene :)

Litt nostalgi med bilder av søsteren min & meg,
den gang da vi var små.
Med hottentott og kinafletter,
står bildene fremme festet til et hjerte :)



Torsdag kveld og langhelg for min del.
Ut på tur imorgen,
og til uken blir jeg tante igjen!! :)
(skulle gjerne hatt et hjerte bak det, for vi gleder oss enormt! Får ikke til hjerter her, så smilefjes får holde :)

Ha en fortreffelig kveld & helg!
Klem











tirsdag 20. mars 2012

Gamle fat * Mye glede

Ryddet nylig i skapet, der alt var stuet i et virkelig kaos.
Og når det er et mas å få frem det fine skjønne,
blir det til at man heller bruker det "vanlige & kjedelige".
Derfor var det på høy tid å gjøre skattene mer tilgjengelige,
slik at de kan være i bruk masse masse mer!

Gjennom hele min, faktisk, ganske lange loppiskarriere,
har jeg hatt dilla på gamle serviser og fat.
Ulike mønster er bare søtt,
gjerne helt ned til ulike asjetter i gammel stil.
Dessverre brukes de altfor sjelden nå om dagen
(både fordi de har vært litt glemt, men også fordi det er tryggere med det som er lett tilgjengelig med en liten gutt i huset).
Hadde nok lagt hodet i hendene om et av mine unike funn hadde gått i gulvet.
Men, nå skal de frem ved enhver passende anledning,

Det meste nedenfor er fra loppis
Noe fra ulike bruktbutikker.
Men, alt er kjøpt for en billig penge.
Føler det var enklere å finne de virkelige skattene før i tiden.
Nå er det kamp om godene.
Men det er jo gøy også da,
loppisknuffing er en sport i seg selv, hihi :)

Nydelig søtt fat fra Figgjo, Stavanger flint.
Perfekt til boller med rosa strødsel,
eller med kubbelys på skapet i gangen....

Rosa roser! Sukk.

Fra bruktbutikken på Åmot.
Måtte jo innom på vei til fjellet.
Jeg bare greier ikke å la en bruktbutikk gå meg forbi....

Dette er fra et helt servise, hvor de små frokost tallerkenene til daglig er i bruk.
De får dessverre ofte turer innom vaskemaskinen,
da tålmodigheten min ikke strekker til skånsom håndvask.
Men, pytt! De blir iallefall flittig brukt :)


HERLIG! Eggeglass fra Figgjo. Uten et skår fikk jeg de allikevel for 10 kroner stykke.
Et kupp jeg digger :)


I dag er det nye sykkelvognen tatt i bruk.
Ola synger på tur :)
Og jeg kommer vel til å bli supersprek,
for dette er kuli!!

Kjenner jeg har inntatt forbilde rollen når hjelmen er på,
jeg triller sykkelen over hvert eneste fotgjengerfelt (OG det er mange!!!)
& armen er godt strukket ut når vi skal krysse veien.
Må fnise litt for meg selv.
Man endrer seg når man får barn, det er HELT sikkert ;)

God aften til alle.
Klem

lørdag 17. mars 2012

Tøysedager i Tønsberg og 20% avslag på smokker...
Da ble det to lyserosa/hvite smokker til 
engelen min.

Rosa er for alle her i huset :)

Vi gleder oss til å feire navnedagen til Emely i morgen!




torsdag 15. mars 2012

Lilleskagen

Lykkelig dag!
Fri med min lille familie & kos fra morgen til kveld.
I mangel av underholdning i går kveld, 
bestemte jeg meg for å male den gamle kommoden fra loppis.
Liker den bedre i hvit,
og med te-lys, et glass rødvin og en bok har jeg fått min nye koselige lesekrok :)

Etter litt løkplanting i krukker i dag,
tok vi bilen på langtur til Lilleskagen på Hvasser.
Kristine, Trym, Ola, Gunnar & jeg.
Våren er vakker!
Pølser på termos og kakao i koppen,
ga varme i kroppen i vårvinden.
Barna balanserte på svaberget,
og drakk av sugerør for første gang :)

Nå sitter vi fornøyde i sofaen med ost & kjeks og
 rødvin i skjønne vinglass fra Fretex.

Siste episode av Berserk,
med tårer i øynene.

God natt alle :)




mandag 12. mars 2012

VÅR uten tvil!



Deilig vårdag!

Har holdt på i hagen, og klippet hekk hele dagen.
Så nå klarer jeg faktisk ikke å holdet et vannglass med bare én hånd,
all kraft er brukt opp...
Spent på morgendagen i den forbindelse ;)

Hele familien har vært samlet i bursdag hos mamma.
Gratulerer med dagen  go`mamma!


Og med litt sommerinspirasjon,
er det bare å nyte dagene fremover :)


God mandag & frisk ukestart,
klem