onsdag 30. november 2011

Julepynt


Gamle sandkakeformer i aluminium fra antikvitetshandleren på Volden. Godt kjøp for en slikk & ingenting :)



Skjønne på et julepyntet bord.

tirsdag 29. november 2011

I dag har jeg fått ånden & kreativiteten over meg, så når Ola våkner av formiddagsluren sin går turen til Maxbo. TV bord er neste prosjekt på listen.
Håper det blir som jeg ser for meg!(Og håper det faller i smak hos TV ansvarlig i huset...).
I mellomtiden ønsker jeg alle en fin dag i dette litt uvanlige vinterværet :) Klem!










Ps; ser at jeg har fått med en liten s i Tonjesperler, gikk litt fort i morges ;)

søndag 27. november 2011

Advent


Nå er den endelig over oss, ventetiden. I dag kom julestjernen opp i det nye vinduet i annen etasje, og med den; julestemning!
Nå mangler bare litt snø, som dessverre ser ut til å la vente på seg en stund til. Så mens vi venter, kan mørke ettermiddager gjøres lune med levende lys i huset :)


I år ble det en enkel adventsløsning. En som ikke er altfor utfordrende å holde i fred for en nysgjerrig pode med lange armer.. 
På et fat fra Wik & Walsøe skal dagene telles ned til julaften.




God søndag, bare 27 dager til julaften :)



lørdag 26. november 2011

Fantorangen

I går ettermiddag kom mormor & Ingvar med en overraskelsespresang til Ola: den populære barnetv Fantorangen. Det utløste gledeshvin blandet med skepsis, da den virkelige Fantorangen viste seg på tv`en. Ikke lett for en liten å forstå at den samme fantorangen plutselig kunne ta og kjennes på :) Etter en liten stund ble det morsomt å kaste Fantorangen gjentatte ganger på gulvet og det ser ut til å være like morsomt i dag :) Søt!

Fredagskos


I går var vi samlet stort & smått i Karlsebakken.
Koselig!

Takk for en kjempe fin formiddag :)



I morgen er det første søndag i advent, og jeg har så smått tjuvstartet. Endelig kan jeg lete frem alt det skjønne som har ligget gjemt & glemt gjennom året. I min natur ligger det en iver etter romjulssalg av julepynt. Et stort høydepunkt. Og når eskene med julepynt endelig kan taes frem igjen, fylles huset med gode følelser, lys og  farger.

God første søndag i advent :)


onsdag 23. november 2011

Ta naturen med inn! 
Med gummistøvler og sagen i hånden bar det i dag til skogs. I den lille skogen bak huset vårt fant jeg et bjørketre med grener lave nok til at jeg kunne stå på bakken å sage. Vel i hus, fornøyd med mitt nye tilskudd til hjemmet, var det frem med borr, hammer og spiker. Resultatet ble lampeoppheng av beste kvalitet.   

Gratis & veldig enkelt :)


Ideèn er hentet fra et interiørmagasin. Og med godkjenning fra pappa`n i huset, ble det gjennomførbart. Nå beundrer jeg vår nye veggpynt :)


tirsdag 22. november 2011

Søstrene Grene


I dag var avreise for svigermor med toget fra Drammen. Så jeg benyttet anledningen til julegavehandel på Søstrene Grene på Gulskogen. En lun butikk med søte priser. I den spennende labyrinten av fargerike varer fra hele verden, kan man drømme seg bort i lang tid. Verdt et besøk. Tips; Sett av god tid! Det er en stor benk til mann og barn på utsiden av butikken ;)



Her var mange gode julegavefunn :) Fant denne hjorten av tre til 20 kroner. I salghjørnet av julesaker fra i fjor. Beholder den selv, for julegavene kan jeg selvfølgelig ikke vise bilder av ;)
Søstrene Grene <3

mandag 21. november 2011

Cupcake

Flere dager nå har jeg ventet spent hver gang postbilen kommer oppover gaten. Og i dag fikk jeg endelig pakken i posten, JIPPI :)
Kjøpte ny Cupcake jakke til Ola på finn (200 kroner), da den han har begynner å bli for liten. Er helt forelsket i disse jakkene. At vinteren ikke fryser av oss nesene riktig enda, gjør meg ingenting. Med en god varm genser, ullstrømpebukse under olabuksa og en lue som ikke kan trekkes av, kan han bruke jakken litt til. Med den nye fra Cupcake har Ola vårantrekket klart i skapet. Yuhuu :)




Og når vinteren kommer over oss, og gradene kryper under null, kan jeg kle han i den nydelig hjemmestrikkede ulldressen fra farmor :) 

Hjemmestrikket = herlig!